Senaste nytt

Uppgradera Lufthansa från Premium Economy (class-E) till business?

Reine

Medlem
Vad gäller för uppgradering hos Lufthansa med premium ekonomi biljetter i klass E till business med EB-poäng?

Enligt SAS sida är inte klass E-biljetter uppgraderingsbara medan lägre klasser är det.

Åker LH456 (FRA-LAX) i morgon och hade gärna uppgraderat.
 

squeezen

Medlem
Vad gäller för uppgradering hos Lufthansa med premium ekonomi biljetter i klass E till business med EB-poäng?

Enligt SAS sida är inte klass E-biljetter uppgraderingsbara medan lägre klasser är det.

Åker LH456 (FRA-LAX) i morgon och hade gärna uppgraderat.
Tror kruxet är att det inte finns något system för att uppgadera till/från Premium eco då inte alla carriers har det.
 

Canadien

Medlem
Du skulle provat att onlineuppgradera tidigare. Jag har uppgraderat E ett antal gånger via SAS hemsida. Trots att den inte står med. Räknas som vanlig ekonomi så 35k för US, 50k för Asien.

Nu var det ett tag sedan jag gjorde det senast, September tror jag.
 

Reine

Medlem
Tack för alla svar. Någon som vet hur det kommer sig att det inte går att uppgradera i gaten med EB-poäng?
Hur långt i förväg behöver man lägga beställningen via SAS hemsida?
 

mha321

Medlem
Tack för alla svar. Någon som vet hur det kommer sig att det inte går att uppgradera i gaten med EB-poäng?
Hur långt i förväg behöver man lägga beställningen via SAS hemsida?
Gate uppgraderingar går i princip aldrig att göra med annat än det utförande bolagets poäng (eller cash). Du kan tex inte heller uppgradera en sas flight med Lufthansa miles.
 

palmen

Moderator
Tack för alla svar. Någon som vet hur det kommer sig att det inte går att uppgradera i gaten med EB-poäng?
Hur långt i förväg behöver man lägga beställningen via SAS hemsida?
SAS flighter kan du uppgradera för eurobonuspoäng, men inte andra bolag inom star alliance. Är mig veterligen samma sak för alla bolagen, enbart bolagets egna program kan användas för uppgradering på flygplatsen (finns säkert något undantag, men det är just undantag).
 
Toppen