Senaste nytt

Uppgradera Lufthansa flight med Eurobonus poäng?

Hej! Lufthansa accepterar endast uppgraderingar genom eurobonus på dom biljetter som är bokade i B eller Y. Har för mig att jag läste att någon även lyckats med E någon gång men inte helt säker. Mitt tips är att ringa till LH eller resebyrån där ni bokat biljetterna, fråga vad det kostar att uppgradera dom till Y (som oftast är billigare än B) om det är en rimlig kostnad så kan ni senare använda eurobonuspoäng för att uppgradera. Gjorde själv detta för ett tag sen och det blev hur bra som helst! Lycka till!

Hej! Lufthansa accepterar endast uppgraderingar genom eurobonus på dom biljetter som är bokade i B eller Y. Har för mig att jag läste att någon även lyckats med E någon gång men inte helt säker. Mitt tips är att ringa till LH eller resebyrån där ni bokat biljetterna, fråga vad det kostar att uppgradera dom till Y (som oftast är billigare än B) om det är en rimlig kostnad så kan ni senare använda eurobonuspoäng för att uppgradera. Gjorde själv detta för ett tag sen och det blev hur bra som helst! Lycka till!

Det låter bra. Får göra så istället. Tack för hjälpen!

En dum fråga men jag behöver hjälp då jag inte riktigt blir klok på detta. Vi har bokat flyg till
New York nästa påsk i eco men har massa Eurobonus poäng och tänkte ev uppgradera till business eller premium economy på hemvägen. När jag tittar på SAS hemsida så har vi fel bokningsklass för att uppgradera med poäng. Är det då uteslutet att lyckas med en uppgradering? När jag läste på Star Alliance sida så fick jag känslan att det skulle gå ändå? Är Eurobuns Guld om det spelar någon roll? Tacksam för hjälp i ärendet av er proffs.

Glömde säga att Lufthansa även har cashupgrade, vid incheckning/gate om första alternativet inte löser sig. Där tror jag kostanden är ca 700 euro pp i bokningsklass L eller dylikt, och ca 430 för B eller Y.

E har gått tidigare med Eurobonus, jag har en E nu på en avgång som jag väntar på att det ska släppas awardplatser till för att se om det fortfarande går. E är den mellandyra Premium Economy som går att milesuppgradera med Miles&More.

Uppgradering med EB-poäng på LH är oftast en dålig affär eftersom man troligen fått betala mer för grundbiljetten i economy än om man köpt business från början.

Uppgradering med EB-poäng på LH är oftast en dålig affär eftersom man troligen fått betala mer för grundbiljetten i economy än om man köpt business från början.
Ja, undantaget har varit E-klass premium Ekonomi som kan fås för 12-16k t o r till Nordamerika utan lördagsnatt.

Ja, undantaget har varit E-klass premium Ekonomi som kan fås för 12-16k t o r till Nordamerika utan lördagsnatt.

Det finns mellan 40-60% av resenärer på ett bolag som Lufthansa som kommer från avtalskunder. Jag har själv en gång varit anställd i storföretag, och då hade vi nästan alltid avtalspriser i "B" som var på helt andra nivåer.

Men vanliga resenärer som köper direkt av Lufthansa är inte detta någon lysande affär.

Toppen