Dr. Miles
Expert
Du kan inte uppgradera Lufthansa flight vid gaten om du tänker att använda SAS EuroBonus poäng.Får bli ett försök i gaten för henne! Rapport kommer om det lyckas![]()
Det går endast som bekräftad uppgradering.
Du kan inte uppgradera Lufthansa flight vid gaten om du tänker att använda SAS EuroBonus poäng.Får bli ett försök i gaten för henne! Rapport kommer om det lyckas![]()
Hur gick det med auktionen? Jag funderar på att boka en N-klass, dock är business bara 4.200 sek dyrare per ben (ARN-FRA-GIG)Ok, då satsar vi på auktion!
Det blev aldrig någon auktion. Hon hörde sig sen för i gaten och blev initialt lite lurad för de sade att det gick alldeles utmärkt att uppgradera för mina poäng trots fel bokningsklass. Mycket kortvarig lycka för henne för relativt snabbt visade det ju sig att så inte var fallet. Hon var dock nöjd med Premium ecomony, hade inga jämte sig och kunde njuta. På hemresan hade hon Business och en gubbe bredvid sig som snarkade och betedde sig allmänt trist så det var en sämre upplevelse. Så kan det gåHur gick det med auktionen? Jag funderar på att boka en N-klass, dock är business bara 4.200 sek dyrare per ben (ARN-FRA-GIG)
Även med rätt bokningsklass hade det inte gått att uppgradera med EB-poäng i gaten.Hon hörde sig sen för i gaten och blev initialt lite lurad för de sade att det gick alldeles utmärkt att uppgradera för mina poäng trots fel bokningsklass.
Jaha, isåfall hade det visst gått att uppgradera, det är bara lite dyrare om du inte har Y eller B.Inser nu att jag undanhöll information... Jag hade också 82k Miles and More som jag hade kunnat använda till det. Ursäkta min lapsus.
Det var ju onekligen väldigt märkligt att det inte gick då. Måste kolla vilken bokningsklass hon hade, kan ju vara bra för framtida läsare av tråden.Det framgår iofs inte specifikt vilka bokningsklasser som är exkluderade, men Miles & More - All the information on upgrade awards är sidan du vill kika på.