Senaste nytt

Uppgradera jobbresa

Philip G

Medlem
Hej!

Nyfiken om någon här har erfarenhet och know-how kring om, och i sådana fall hur man kan gå tillväga för att uppgradera en jobbresa.

På förekommen anledning ska jag ett par dagar till Florida, med slutdestination PNS, VPS eller ECP (tre mindre flygplatser nära målet). Problemet är att restiden ser ut att vara ungefär 18-22h med 2 stopovers. Jag tänkte premiera AF/KLM (eller annat Skyteam-bolag) för poäng.

Hur hade ni lagt upp resan? Kan endast boka eco med jobbet, men har gott om poäng så uppgraderar mycket gärna till *C.

Tacksam för alla tips och tricks

Hej!

Nyfiken om någon här har erfarenhet och know-how kring om, och i sådana fall hur man kan gå tillväga för att uppgradera en jobbresa.

På förekommen anledning ska jag ett par dagar till Florida, med slutdestination PNS, VPS eller ECP (tre mindre flygplatser nära målet). Problemet är att restiden ser ut att vara ungefär 18-22h med 2 stopovers. Jag tänkte premiera AF/KLM (eller annat Skyteam-bolag) för poäng.

Hur hade ni lagt upp resan? Kan endast boka eco med jobbet, men har gott om poäng så uppgraderar mycket gärna till *C.

Tacksam för alla tips och tricks

Tja det är väl bara att buda för uppgradering på flygbolagets hemsida med egna poäng eller cash. Jobbet kommer aldrig se röken av denna transaktion. Jag har gjort detta flera gånger.

Det billigste/bedste er vel at booke med AF-KL og opgradere med FB-points? Hvis du rejser Eco+ er opgraderingen biligere end for Eco plain. Enten via kundetjenesten, ved check-in, eller endda ombord. Priserne er desværre ikke transperante forlods.

Ska du flyga AF/KL då hade jag kikat lite på vad Rewards priset är på Miles på aktuella flighter innan du bokar. Generellt sett så finns det ofta tillgänglighet men kan bara ”dyrt”, finns det flighter med lågt Miles pris så är chansen bättre till rimligt uppgraderings pris i Miles. Är du AF/KL Platinum så hade jag ringt in och bett dem kika lite innan bokning.

• Gilla
Reactions: pep
Vill minnas att det finns bra Connections från Chicago till Pensacola också vilket gör det möjligt att flyga SAS och uppgradera med poäng. Off topic så är jag avundsjuk på att du ska till pensacola, underbart ställe!

Är en möjlighet att betala mellanskillnaden till affärsklass själv? Dvs. köp flyg enligt resepolicy och ring sedan resebyrån och betala ändringsavgift plus mellanskillnad (om rimlig). Detta brukade jag göra tidigare utan problem (speciellt var det ofta möjligt att uppgradera till SAS Plus för betydligt mindre än vad auktionerna kostade) men sedan vi bytt resebyrå är det tyvärr omöjligt.

En dyrere eco billet er angiveligt billigere at opgradere end en eco-billet i de allerbilligste klasser. Hvis du kan koebe en Plus billet er den angiveligt endnu billigere at opgradere til business klasse...dertil kommer at indtjening paa rejsen bliver bedre da/hvis du kun faar point efter den oprindelige booking

Är en möjlighet att betala mellanskillnaden till affärsklass själv? Dvs. köp flyg enligt resepolicy och ring sedan resebyrån och betala ändringsavgift plus mellanskillnad (om rimlig). Detta brukade jag göra tidigare utan problem (speciellt var det ofta möjligt att uppgradera till SAS Plus för betydligt mindre än vad auktionerna kostade) men sedan vi bytt resebyrå är det tyvärr omöjligt.
Har svårt att se hur det skulle funka rent praktiskt då det är olika klasser. Då måste resebyrån bryta upp kostnaden och redovisa bara del mot ditt företag, det kommer också stå Business class på räkningen som kan ställa till det med många resepolicy.

Toppen