Senaste nytt

Unitedpersonal satte barn på fel flyg

Brandten

Medlem
Ja jag vet, Aftonbladet-varning på rubriken men hade inte något bättre att komma med just nu.

In Newark, a United Airlines representative had to pick up Anton and put him on SAS flight SK904 to Stockholm Arlanda, but he wrongly dropped him on Eurowings flight EW1113 (operated by Brussels Airlines) to Dusseldorf, Germany.

United Airlines puts unaccompanied minor on a Eurowings flight to Germany instead of a SAS flight to Sweden – Aviation24.be

2.5h försening för Eurowings och inte verkade han hinna med SK904 heller utan flög via CPH säger artikeln. Vilket isåfall borde betyda SK902 och inte SK910 som ju avgick samtidigt som SK904.

Vad gäller själva händelsen är jag inte det minsta förvånad. Uniteds personal på EWR är fruktansvärt oserviceminded! vilket jag tror jag skrev några rader om efter senaste Las Vegas resan via EWR.

Ja jag vet, Aftonbladet-varning på rubriken men hade inte något bättre att komma med just nu.

Hys ingen oro förens AB har fått nys om detta.:p

För övrigt så får en vuxen människa inte vara både nonchalant och oläskunnig på ett sådant jobb. Förvånande att inte gate personalen heller märkte ngt på biljetten.

Den där one-woman tweet stormen är fantastisk att följa!

Så mycket fail att EW-planet var tvunget att vända under taxi på EWR för att få tillbaks 14-åringen till gate. Där United inte hämtade upp honom, utan han fick strosa runt på pir själv. Pikant detalj att United dessutom aldrig löste situationen, utan det var SAS "som stepped up" och bokade om barnet, så han kunde flyga CPH-ARN - snyggt!

Den där one-woman tweet stormen är fantastisk att följa!

Så mycket fail att EW-planet var tvunget att vända under taxi på EWR för att få tillbaks 14-åringen till gate. Där United inte hämtade upp honom, utan han fick strosa runt på pir själv. Pikant detalj att United dessutom aldrig löste situationen, utan det var SAS "som stepped up" och bokade om barnet, så han kunde flyga CPH-ARN - snyggt!
Tur han var 14 och inte 5.

Toppen