Vart är du silver? Hos United?Hej
en grej jag aldrig hajat - behöver jag checka in på mitt united flyg för att hamna i upgrade-listan eller hamnar jag där automatiskt ? är silver och enda gången jag fått upgrade är när jag checkade in exakt 24hr innan
Star Alliance Silver får, så vitt jag vet, aldrig complimentary upgrade. Möjligen operational upgrade, men inte complimentary. Uniteds egna Silver kan däremot få det.Sedan är det så att United erbjuder cash upgrade på sina flygningar, så chansen att en Star Alliance Silver medlem får operational upgrade (gratis) är ganska liten.
@Falcon71 skrev bara "silver" så vet jag inte om han/hon syftade på United Mileage Plus Silver eller Star Alliance Silver.Star Alliance Silver får, så vitt jag vet, aldrig complimentary upgrade. Möjligen operational upgrade, men inte complimentary. Uniteds egna Silver kan däremot få det.
Vill man ha complimentary upgrade så går United Silver före SAS Diamond...
(Edit: när jag läser igen så är det nog ungefär samma sak som det du sade)
Någon gång som jag har åkt som StandBy så har jag även blivit uppsatt på upgradelistan (som EBD)."Uppgraderingslistan" man ser på United gäller enbart för Uniteds egna medlemmar med undantag av när någon annan resenär har en bekräftat plats på en annan United flight i betalat Domestic First och vill åka med en tidigare flight. Då kan man hamna på listan.
Någon gång som jag har åkt som StandBy så har jag även blivit uppsatt på upgradelistan (som EBD).