Senaste nytt

United upgrade

Falcon71

Medlem
Hej

en grej jag aldrig hajat - behöver jag checka in på mitt united flyg för att hamna i upgrade-listan eller hamnar jag där automatiskt ? är silver och enda gången jag fått upgrade är när jag checkade in exakt 24hr innan

Hej

en grej jag aldrig hajat - behöver jag checka in på mitt united flyg för att hamna i upgrade-listan eller hamnar jag där automatiskt ? är silver och enda gången jag fått upgrade är när jag checkade in exakt 24hr innan
Vart är du silver? Hos United?
Ingen aning om hur det fungerar för att hamna på listan men den tar väl uppifrån utifrån status?

De börjar ju med uppgradering av högre status från 96 timmar så incheckning borde knappast behövas. Och man brukar ju se antal i checkade i kabinen som en separat räknare på skärmarna.

Men det prioriteras först på status (och det är många över silver) och sedan på fare. Utan att veta kan jag gissa att det krävs en ganska dyr boknings klass för att gå igenom som silver.

Jag använde mitt United silver för ett par flyg inom USA (ORD-LGA och LGA-ORD) för några veckor sedan och checkade in exakt 24 timmar innan båda gånger. På första gång kunde jag få bra plats på ekonomi plus när jag checkade in. När jag kom till flygplats såg jag att jag var #1 för upgrade till first och innan flyget blev det uppgradering dit. Jag kan inte se något annat ursak för upgrade än att jag checkade in tidigt (billig bokningsklass och bara silver). Det var ca. 6-8 namn efter mig på listan. På nästa flyg blev det också trevlig plats på eko plus, men inte ens nära till first (och längre upgrade-list). Jag försökte även byta United silver till EBD efter check-in men det gick inte på något lätt sätt. Det var dock inget problem med fritt bagage, priority check-in, fast track eller lounge (lounge genom att visa guldkortet). Boarding group blev bara 2 med united silver, inte 1 som man får med star alliance gold.

Sedan är det så att United erbjuder cash upgrade på sina flygningar, så chansen att en Star Alliance Silver medlem får operational upgrade (gratis) är ganska liten.

Sedan är det så att United erbjuder cash upgrade på sina flygningar, så chansen att en Star Alliance Silver medlem får operational upgrade (gratis) är ganska liten.
Star Alliance Silver får, så vitt jag vet, aldrig complimentary upgrade. Möjligen operational upgrade, men inte complimentary. Uniteds egna Silver kan däremot få det.

Vill man ha complimentary upgrade så går United Silver före SAS Diamond...

(Edit: när jag läser igen så är det nog ungefär samma sak som det du sade)

Star Alliance Silver får, så vitt jag vet, aldrig complimentary upgrade. Möjligen operational upgrade, men inte complimentary. Uniteds egna Silver kan däremot få det.

Vill man ha complimentary upgrade så går United Silver före SAS Diamond...

(Edit: när jag läser igen så är det nog ungefär samma sak som det du sade)
@Falcon71 skrev bara "silver" så vet jag inte om han/hon syftade på United Mileage Plus Silver eller Star Alliance Silver.

"Uppgraderingslistan" man ser på United gäller enbart för Uniteds egna medlemmar med undantag av när någon annan resenär har en bekräftat plats på en annan United flight i betalat Domestic First och vill åka med en tidigare flight. Då kan man hamna på listan.

Intressant att läsa om @mika som fick plats som United Silver. Tänkte det var omöjligt för någon under United 1K eller United Platinum idag när många flygplan i flottan har mellan 8-12 platser i Domestic First.

Det är inte sällan jag ser 40-50 namn på en sådan lista på flygplatsen. Jag minns en A319 (som har 8 platser) mellan LA och Denver som hade 65 namn på listan. Pratar ibland med de som sitter bredvid mig på mina resor, och det är mycket United 1K eller några gånger Global Service som sitter där framme.

"Uppgraderingslistan" man ser på United gäller enbart för Uniteds egna medlemmar med undantag av när någon annan resenär har en bekräftat plats på en annan United flight i betalat Domestic First och vill åka med en tidigare flight. Då kan man hamna på listan.
Någon gång som jag har åkt som StandBy så har jag även blivit uppsatt på upgradelistan (som EBD).

Toppen