Senaste nytt

United Polaris Washington Dulles (IAD)

Sökte men hittade inget på denna sida om Polaris loungen på IAD.

Någon som varit där när man flugit ut med SAS i C?
Vad jag förstår är den belägen i concourse C medan SAS flyger från concourse B. Kan man ta sig lätt från C till B? Aldrig varit på IAD. Behöver eventuellt åka dit en snabbis i slutet av augusti och Polaris lounge vill man ju inte missa
 

Glenn E

Medlem
Man kan ta sig mellan B och C på 10-15 minuter. Osäker på om man måste åka till huvudterminalen och byta eller om man kan åka direkt. Ingen ny säkerhetskontroll iallafall
 

fcx

Medlem
Sökte men hittade inget på denna sida om Polaris loungen på IAD.

Någon som varit där när man flugit ut med SAS i C?
Vad jag förstår är den belägen i concourse C medan SAS flyger från concourse B. Kan man ta sig lätt från C till B? Aldrig varit på IAD. Behöver eventuellt åka dit en snabbis i slutet av augusti och Polaris lounge vill man ju inte missa
Ja, det går ett tåg airside. Tar typ 10 minuter från lounge till gate. Om man går i normalfart så går det dock fortare att kliva av tåget på A och gå till B än att åka ända till B.

Det är samma säkerhetskontroll till bägge, men från kontrollen tar man då tåget till C istället för B.
 

SK989

Medlem
Jag ska flyga United Premium Plus från Washington till Frankfurt och är Star Alliance Gold (via SAS) men tolkar jag informationen korrekt att det inte ger tillträde till Polaris Lounge? På Dulles hemsida står det att Polaris Lounge är "Star Alliance Gold" men det verkar inte United själva tycka.
 

mha321

Medlem
Jag ska flyga United Premium Plus från Washington till Frankfurt och är Star Alliance Gold (via SAS) men tolkar jag informationen korrekt att det inte ger tillträde till Polaris Lounge? På Dulles hemsida står det att Polaris Lounge är "Star Alliance Gold" men det verkar inte United själva tycka.
Korrekt. Polaris kräver business biljett - premium plus räcker inte och informationen om gold är helt enkelt fel.
 

NiTu

Medlem
Jag ska flyga United Premium Plus från Washington till Frankfurt och är Star Alliance Gold (via SAS) men tolkar jag informationen korrekt att det inte ger tillträde till Polaris Lounge? På Dulles hemsida står det att Polaris Lounge är "Star Alliance Gold" men det verkar inte United själva tycka.
Du måste ha en biljett i minst business som är internationell för att ta dig in.
 
Toppen