Senaste nytt

United Basic Economy på inrikes - kampen mot handbagagekaoset fortsätter

Bara att hoppas att United m.fl. bolag (gäller i allra högsta grad även SAS) börjar tillämpa samma regel omedelbart. Ohållbart att man ska bli försenad för att folk inte följer reglerna.
Jag håller med dig i sak. Men vill påpeka att samtidigt som de gör det, behöver de även ställa krav på en vettig bagagehantering, där priobagage fungerar och väntetiden kortas, av sina utförare av ground handling. Kontrollen är bara en del i det.

Gör man det på Ryanair checkas det in mot kostnad. Bara att hoppas att United m.fl. bolag (gäller i allra högsta grad även SAS) börjar tillämpa samma regel omedelbart. Ohållbart att man ska bli försenad för att folk inte följer reglerna.
Håller med. Min personliga åsikt är att man borde vara mycket striktare och verkligen följa reglerna för handbagage. Men det är förstås en balansgång mellan att följa reglarna men samtidigt inte blir för oense med kunderna. Inte alltid lätt. Problemen är dock betydligt värre till "skitländer" där man köper med sig mängder av varor hem. Prova ta en flight till Dominikanska Republiken så ska du får dig ett gott skratt. Du har väl iofs rest hundra gånger mer än mig till mindre bra länder och vet precis hur det är:)

Men det är förstås en balansgång mellan att följa reglarna men samtidigt inte blir för oense med kunderna.
Min grej är att jag blir oense med bolagen när boarding tar alldeles för lång tid pga. handbagagekaos med försening som följd. Dessutom, vill jag tro, tjänar bolagen på att vara punktliga.

Inte för att detta kommer snabba upp processen. Men när man kommer till grupp 5 är ALL plats i hyllorna slut sedan länge och då är det bara att trycka in sin lilla resväska under stolen framför. Passar handbaggaget inte där åker den av... Finns det (mot förmodan) plats i hyllorna när grupp 5 boardar tror jag det kommer vara fritt fram att använda det.

Toppen