Senaste nytt

United bagagefråga

Anfield

Medlem
Vi är två familjer som tänkte flyga United från LAX till SFO i början på mars.
Vilken biljett typ ska jag köpa för att få checka in bagage.

Familjen Anfield är ju alla 3 EBG men våra 4 vänner har noll status.

Hittar två olika Ekonomy

Basic Ekonomy
Ekonomy

Samt denna info ! Vill inte göra samma misstag som jag gjorde med mina Lufthansa biljetter i sommar.


Baggage dimensions and weights
The maximum exterior dimension (length + width + height) of standard checked baggage is 62 inches (158 cm), including handles and wheels. The maximum weight for checked baggage is based on the class of service and on the traveler's MileagePlus Premier® status at the time of check-in. If you qualify for different allowances based on your class of service and your MileagePlus status, the larger of the two allowances will apply.

Based on MileagePlus status.
Class of service Maximum weight per bag
United Economy®
50 lbs.
(23 kg)
icon_scale_039.png

  • United Business®
  • United First®
  • United PolarisSM first class
  • United Polaris business class
70 lbs.
(32 kg)
icon_scale_024.png

Based on MileagePlus status.
MileagePlus status Maximum weight per bag
Premier Silver
50 lbs.
(23 kg)
icon_scale_039.png

  • Premier Gold
  • Premier Platinum
  • Premier 1K®
  • Star Alliance™ Gold
    (traveling in First, Business or United Polaris business class)
70 lbs.
(32 kg)
icon_scale_024.png

Other service charges will apply to additional checked bags or any bags that exceed these weights and dimensions. See Oversized, Overweight and Extra Baggage information below.
 

mha321

Medlem
Basic economy ger inga incheckade väskor utan status men du bör få det som star gold.

Som star gold får du ha handbagage. Övriga får inte det.

Du får inte heller välja säten i förväg, och gruppen får heller inte sitta ihop utan blir utspridd. Med andra ord om flighten är ens nästan full så räkna med många mitten säten.

Bottom line: undvik absolut basic econony om det inte är stor prisskillnad.
 
Det har hänt flera gånger när jag och min man (båda har EBG) har rest med vänner att hela gänget har fått en gratis väska på United när vi åkt ekonomi inrikes.
 

Anfield

Medlem
Basic economy ger inga incheckade väskor utan status men du bör få det som star gold.

Som star gold får du ha handbagage. Övriga får inte det.

Du får inte heller välja säten i förväg, och gruppen får heller inte sitta ihop utan blir utspridd. Med andra ord om flighten är ens nästan full så räkna med många mitten säten.

Bottom line: undvik absolut basic econony om det inte är stor prisskillnad.


Ok då pris prisskillnaden är 19 dollar / person så är det värt att betala den
 
Toppen