OnAir
Medlem
Hallå på er!
Fick nyligen ett mail från SAS där jag i egenskap av Eurobonusmeldem ombads att anonymt medverka i en kundundersökning genom att fylla i svar i ett webbformulär. Mailet i sin helhet nedan.
Nu till saken: Jag tar mig tid att fylla i en rad information och svara på frågorna, men när jag sedan som svar på en fråga anger att jag faktisk inte handlar byggmateriell i något av de varuhus som angivits som alternativ så får jag bara följande uppkastat i ansiktet:
- Svaren du angivit visar att du inte tillhör målgruppen för undersökningen. Tack för visat intresse!
Sjukt dåligt! Skriv då inte att min åsikt är viktig för er om den ratas bara för att jag inte köper plank på Bauhaus. Hur kan man hantera sina viktigaste kunder så nonchalant? Eller är det jag som överreagerar? Vad tycker ni?
Fick nyligen ett mail från SAS där jag i egenskap av Eurobonusmeldem ombads att anonymt medverka i en kundundersökning genom att fylla i svar i ett webbformulär. Mailet i sin helhet nedan.
Hej
Du får detta e-mail eftersom du är medlem i SAS Eurobonus och din åsikt är viktig för oss.
Vi arbetar med att utveckla EuroBonusprogrammet så att det i framtiden ska ge dig som medlem ännu mera värde. Vi hoppas att du vill medverka till att ta EuroBonusprogrammet vidare till en värld fylld av nya möjligheter.
Undersökningen innehåller frågor om dina preferenser och även om din privatekonomi, men den är helt anonym och dina svar kommer inte att sparas eller användas i något annat syfte än för denna undersökning.
För närvarande kan du tjäna EuroBonuspoäng via flygresor, kontokort, hyrbilar och hotell, men även hos utvalda partners i andra branscher (t.ex. Hugo Boss, The Economist). Hur intressant vore det för dig om du i framtiden kunde tjäna poäng även vid köp av livsmedel, bensin, bankprodukter, försäkringar, telefoni, el, m.m.?
Dessa förslag, är endast potentiella idéer och inga förändringar som SAS beslutat om att genomföra.
[Till enkäten]
Med vänlig hälsning,
SAS Eurobonus
Nu till saken: Jag tar mig tid att fylla i en rad information och svara på frågorna, men när jag sedan som svar på en fråga anger att jag faktisk inte handlar byggmateriell i något av de varuhus som angivits som alternativ så får jag bara följande uppkastat i ansiktet:
- Svaren du angivit visar att du inte tillhör målgruppen för undersökningen. Tack för visat intresse!
Sjukt dåligt! Skriv då inte att min åsikt är viktig för er om den ratas bara för att jag inte köper plank på Bauhaus. Hur kan man hantera sina viktigaste kunder så nonchalant? Eller är det jag som överreagerar? Vad tycker ni?