henrik l skrev:När du checkar in on-line kommer du med största sannolikhet att få ett erbjudande att uppgradera för ca 950 kr per väg.Klicka för att utvidga...
Då hoppas vi på det ! Kan vara kul att testa
henrik l skrev:När du checkar in on-line kommer du med största sannolikhet att få ett erbjudande att uppgradera för ca 950 kr per väg.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Vad är det som gör att du anser SAS vara bättre än BA om du nu får betala för dricka på bägge bolagen (bortsett kaffe på SAS)? Är priserna bättre på SAS?Klicka för att utvidga...
Personalen och deras attityd eller vad säger @Magino ?AABack2ARN skrev:Vad är det som gör att du anser SAS vara bättre än BA om du nu får betala för dricka på bägge bolagen (bortsett kaffe på SAS)? Är priserna bättre på SAS?Klicka för att utvidga...
fcx skrev:När SAS tog bort fri fika (senast) så fick ju kunder som bokat innan nyheten släpptes sina fikautlägg ersatta av kundtjänst i efterhand...Klicka för att utvidga...
Knasigt! Det ska ju heta "enhancing", inte "upgrading". De verkar ha dålig koll på sina egna branchtermer!AndersSt skrev:Märklig definition av ordet "uppgraderar" det brukar ju normalt vara till det bättre?Klicka för att utvidga...
Prova att logga in på ditt BA-konto, erbjudandet brukar finnas även där.Anfield skrev:Då hoppas vi på det ! Kan vara kul att testaKlicka för att utvidga...
Oftast är svaret ja. SAS under kampanj slår alltid BA. Och man kan pricka kampanj om det är privata resor med viss framförhållning.AABack2ARN skrev:Vad är det som gör att du anser SAS vara bättre än BA om du nu får betala för dricka på bägge bolagen (bortsett kaffe på SAS)? Är priserna bättre på SAS?Klicka för att utvidga...
Helt OK, den är ganska brittisk. SAS har bättre Pake Ale ombord.Anfield skrev:God ?Klicka för att utvidga...
Jag vet inte om det var just tack vare vår guldkort men @Claes L och jag fick specialbehandling på flighten till London.henrik l skrev:Någon som har sett om guldkortsinnehavare får specialbehandling när man reser i economyKlicka för att utvidga...
Lite min uppfattning också. Kommer man in i loungen på T5 så är allt frid och fröjd (genom status eller businessbiljett), men annars undviker jag BA i ekonomi. Bara att slippa T5 är ju värt att välja SAS.agehall skrev:Glöm det. BA har helt tappat fattningen och satsar numera på att slå RyanAir. Undvik ifall du inte har status eller iallafall åker business.Klicka för att utvidga...
Exakt.nota bene skrev:Oftast är svaret ja. SAS under kampanj slår alltid BA. Och man kan pricka kampanj om det är privata resor med viss framförhållning.Jag kommer att fortsätta med CE när det passar, men BA eco (inkl. Longhaul) är numera history om det inte är stora fördelar i övrigt... typ 1h istället för 9h layover.Klicka för att utvidga...
Bokar man sent, dvs ska resa inom en vecka så är ba alltid billigare än sas på sträckan manchester stockholm (via london med ba då förstås).nota bene skrev:Oftast är svaret ja. SAS under kampanj slår alltid BA. Och man kan pricka kampanj om det är privata resor med viss framförhållning.Jag kommer att fortsätta med CE när det passar, men BA eco (inkl. Longhaul) är numera history om det inte är stora fördelar i övrigt... typ 1h istället för 9h layover.Klicka för att utvidga...
Absolut, men i detta fall verkade det vara privata resor av nöjeskaraktär eller till evenemang - och detta går normalt att planera i förväg.trekker skrev:Bokar man sent, dvs ska resa inom en vecka så är ba alltid billigare än sas på sträckan manchester stockholm (via london med ba då förstås).Klicka för att utvidga...
Samma för mig, stannar man borta över lördag natt eller saxar blir ju CE oftast billigare än vad sas plus skulle kostat.nota bene skrev:Jag hamnar nästan alltid på BA då jag antingen bokar CE, eller sent.Klicka för att utvidga...
Känns lite märkligt att jämföra priser på direktlinje mot icke-direktlinje.trekker skrev:Bokar man sent, dvs ska resa inom en vecka så är British Airways alltid billigare än sas på sträckan manchester stockholm (via london med British Airways då förstås).Klicka för att utvidga...
Nja, jag ska ju från man till arn så då är det jämförbart. Och då har jag inte nämnt att ba har en klart bättre tidtabell efter att sas sålt många bra slottar och köpt nya sämre.Agö skrev:Känns lite märkligt att jämföra priser på direktlinje mot icke-direktlinje.Klicka för att utvidga...