Senaste nytt

Två vouchers, två barn, vart åka för bad i höst?

The Sage

Medlem
Har som titeln antyder två 2-4-1 vouchers varav en måste utnyttjas under 2017, samt strax över 200k EB-poäng (är EBG). Skulle under hösten vilja ta med fru och barnen, 2 och 4 år, till något barn- och badvänligt resmål, helst inte allt för långt bort med tanke på flygtid (är nog mest frun som är orolig att det skulle bli jobbigt, men ändå). Vad har ni för erfarenheter och vad rekommenderar ni för resmål dit man kan få tag i fyra awardplatser, gärna SAS men inget måste, från ARN, helst så få mellanlandningar som möjligt, och där det fortfarande är varmt i höst (typ oktober)? Är det straffbart slösaktigt att bränna awards på inom-europa-flygningar? :) Tacksam för alla inspel!

• Gilla
Reactions: Gus
Miami?
Eller det kanske är för långt.
Dit kommer ni allihopa i C med SAS om ni hittar platser.
Är barnen under 12 så klarar ni er dessutom på en voucher. Är du säker på utgångsdatumet? Jag har fått min 2017-års voucher förlängd med ett år.

Miami är inte otänkbart men gränsfall långt, och där var jag och frugan ifjol dessutom. Kanarieöarna är helt klart ett alternativ - söker den "enkla" resan med främst häng på hotellområdet med bra pool för barnen, kort transfer osv. Upplevelser får bli en annan gång :)

Ringer man Amex angående utgång av vouchern?

Malta är intressant - hur länge är det badvarmt? Var bor man med kort transfer? (är väl korta avstånd men kanske krokiga vägar som lätt åksjuka barn gärna undviker i möjligaste mån).

Du har Radisson vid Golden Bay som funkar för mindre barn, annars finns det något resort vid Ghadira. Båda dessa tar ca en halvtimme med taxi från flygplatsen. Hur länge det är badvarmt vet jag inte, har bara varit där i juni. Vår vän Google säger att Malta har 25 grader i luften i oktober och 24 i vattnet.

Ja. Fast jag har för mig att man ska kunna se det någonstans också.
Tallin sa det till mig när jag ringde för ett tag sen.
Ringde till Amex och fick reda på att villkoren ändrats, så att nu är det bara bokningen som måste ske inom giltighetstiden, medan resan kan ske senare. Det gör ju att jag fick lite mindre panik, skönt! :) Men restips är ändå välkomna!

Toppen