Senaste nytt

Två alternativ i business class till Sydney. Hur hade ni gjort?

Upper deck på Emirates 380 är klart trevligt, baren gör att tiden går fort. Emirates loungen i Dubai är utmärkt med direkt boarding till övre deck. Men Changi är en ännu trevligare flygplats. BKK tycker jag dock inte är lysande. Thai har sina nya businesskabin till Australien och den är bra. SQ kör mellan Singapore och Brisbane (där jag bor) endast en regional businesskabin som tyvärr är ett litet nedköp, men det verkar vara annorlunda till Sydney. SQ kör också med reducerad måltidsservice på nattflygen även i business medan Emirates enligt min erfarenhet kör fullservice i alla lägen. Maten på Austrian är outstanding. Hmm det lutar åt alternativ 2. Du får ju prova flera olika C kabiner på det viset, men fönsterplats på Emirates 380 och slippa det där sista bytet i Europa på hemvägen är inte så dumt det heller. När det är svårt att välja är båda alternativen lika bra (eller dåliga)!

Hej igen,
Ändrade planer. Bokade av alternativ 2 och åker stället såhär till Australien:
Arn-Doh-Mel med QR
Syd-Hkg med CX och sedan Hkg-Doh-Arn med QR
Lyckades pricka in deras rea och betalade endast 21000kr per person i business. Bra va???

Ooops det missade jag helt, men det är alldeles utmärkt. Två bra bolag! och ett fantastiskt pris!

Toppen