Brandten
Medlem
Bokade för en stund sedan en resa till Dubai och planerade in tiderna för att landa ungefär samtidigt med FruBrandten och därmed kunna åka hem samtidigt med bilen som står på Arlanda P51. Dessutom har vi barnvakt som flyger hem kl20:30 och jag ska skjutsa de ut till Arlanda.
Nu ringde jag Turkish Airlines för att fråga om hur många poäng det kostar att uppgradera till Business från Ecpnpmy (17500 miles&smiles points) när agenten plötsligt säger:
- Sir, i also have to inform you that your flight has been cancelled.
- Eh... ok?!
- Yes, instead of departing 03:15 and arriving 07:30 at SAW, you will depart 06:55 and arrive 10:45....at IST. The next flight will be departing 19:30 and arriving at ARN 22:00.
- I have not received any information about this.
- Sorry about this sir, do you want me to cancel your ticket free of charge or have me look at other flights?
Efter lite knappande så hittade hon plats på TK1795 som visserligen är bättre än TK1791 då jag i alla fall landar 17:05 och får några timmar i CIP loungen samt får flyga B777 istället för deras A330.
Tittade även i bokningen och alla platsreservationer är också borta (valde naturligtvis fönsterplats på alla leg).
Frågan är: Ska jag bara finna mig i ombokningen eller kan jag göra något annat? Kommer jag ändå hem skitsent så kan jag ju lika gärna fråga om ombokning med något helt annat *A bolag (om man nu får göra så)? Vad hade ni gjort?
Nu ringde jag Turkish Airlines för att fråga om hur många poäng det kostar att uppgradera till Business från Ecpnpmy (17500 miles&smiles points) när agenten plötsligt säger:
- Sir, i also have to inform you that your flight has been cancelled.
- Eh... ok?!
- Yes, instead of departing 03:15 and arriving 07:30 at SAW, you will depart 06:55 and arrive 10:45....at IST. The next flight will be departing 19:30 and arriving at ARN 22:00.
- I have not received any information about this.
- Sorry about this sir, do you want me to cancel your ticket free of charge or have me look at other flights?
Efter lite knappande så hittade hon plats på TK1795 som visserligen är bättre än TK1791 då jag i alla fall landar 17:05 och får några timmar i CIP loungen samt får flyga B777 istället för deras A330.
Tittade även i bokningen och alla platsreservationer är också borta (valde naturligtvis fönsterplats på alla leg).
Frågan är: Ska jag bara finna mig i ombokningen eller kan jag göra något annat? Kommer jag ändå hem skitsent så kan jag ju lika gärna fråga om ombokning med något helt annat *A bolag (om man nu får göra så)? Vad hade ni gjort?