Senaste nytt

Turkish Airlines bjuder gratis sightseeing/övernattning/dayroom vid lång layover

Någon som tagit sightseeing-tur senaste året och bokat via EuroBonus? Såg att det dykt upp en text om att touristanbul-turer kräver att man flyger med Turkish och att biljettnumret börjar på 235. Har för mig att för ett par år sedan fanns inte skrivningen om 235. Har en bonusbiljett via Istanbul på 117-stock och skulle gärna ta en tur.
Svarar mig själv. Enligt Flyertalk så kontrolleras stock-numret.

Någon som vet vad som gäller för hotell? Gäller detta fortfarande? https://www.turkishairlines.com/en-int/flights/hotel-service/

Vi har 15 timmar på Istanbuls flygplats i september, på väg till Galapagosöarna, via Panama. Bokat med Eurobonus.

Finns det inga alternativ för att komma till Panama tidigare än er avgång så erbjuder de hotell. Men avgår det ett flyg till Panama t.ex. fyra timmar innan erat (även om det är fullt..) så gäller inte erbjudandet. Eller det ska inte gälla - sen kan man ju alltid ha tur när man frågar.

• Gilla
Reactions: Gus
Finns det inga alternativ för att komma till Panama tidigare än er avgång så erbjuder de hotell. Men avgår det ett flyg till Panama t.ex. fyra timmar innan erat (även om det är fullt..) så gäller inte erbjudandet. Eller det ska inte gälla - sen kan man ju alltid ha tur när man frågar.
Har du eller någon annan koll på hur reglerna ser ut om jag ankommer med Lufthansa sent på kvällen och åker vidare med Turkish på morgonen till Bogota? Måste båda flighterna vara med Turkish för att få gratis hotell?

I villkoren står det såhär.

“Codeshare” flights operated by the Company as the “Operating Carrier” are included within this scope. Passengers with connecting flights under the same confirmed ticket can benefit from this service.

När jag sist flög i våras med Thai ifrån Bangkok och sedan vidare med Turkish ville jag få ett rum i loungen. Jag blev nekad då båda flygningarna ska vara utförda av Turkish, för att få detta enligt personalen.

• Gilla
Reactions: Gus
När jag sist flög i våras med Thai ifrån Bangkok och sedan vidare med Turkish ville jag få ett rum i loungen. Jag blev nekad då båda flygningarna ska vara utförda av Turkish, för att få detta enligt personalen.
Aha, tom för att få ett rum i loungen. Då borde det vara samma regler för att få hotellrum.

Toppen