Senaste nytt

Turkish Airlines & Air China, business class Stockholm - Ho Chi Minh City (SGN)

Nanaki

Medlem
Hej!

Ska ganska snart bestämma mig för hur jag ska resa till Vietnam under vintern. Med mina bonuspoäng kan jag flyga till Ho Chi Minh med Turkish Airlines och flyga hem med Air China.
Jag mottar gärna era upplevelser och bilder av flygbolagens Business Class för denna rutt.
 

E.K

Medlem
Det verkar vara glest med medlemmar på detta forum som åker med Air China och likaså reserapporter om det.
You Tube rekommenderas i det fallet. Där kollar jag själv för det mesta för att veta vad man kan förvänta sig.
 

coclol

Medlem
Vi blev uppgraderade till turkish mellan ist-sin och det var en himla trevlig upplevelse och bra mat. Klart annorlunda men bra krydda och drag i maten.

Efter att ha besökt SGN och åker gärna tillbaka så framstår -ist-sgn som ett så mycket bättre alternativ än -hkg-sgn (med Vietnam airlines). Taskiga tider som aldrig passar.
 

Nanaki

Medlem
Vi blev uppgraderade till turkish mellan ist-sin och det var en himla trevlig upplevelse och bra mat. Klart annorlunda men bra krydda och drag i maten.

Efter att ha besökt SGN och åker gärna tillbaka så framstår -ist-sgn som ett så mycket bättre alternativ än -hkg-sgn (med Vietnam airlines). Taskiga tider som aldrig passar.

Jag har bara alternativen Turkish Airlines eller Air China med poängen, konstigt nog. Singapore airlines och Thai Air fanns på listan men erbjöd inga platser på business class Vietnam Airlines fanns inte som alternativ. Du råkar inte ha bilder på hur platserna ser ut, så att man kan välja plats lite strategiskt
 

Nanaki

Medlem
Det verkar vara glest med medlemmar på detta forum som åker med Air China och likaså reserapporter om det.
You Tube rekommenderas i det fallet. Där kollar jag själv för det mesta för att veta vad man kan förvänta sig.
Ett problem jag har upplevt med reviews på Youtube är att flygplanen, och stolarna skicka varierar starkt beroende på startdestination (tex Stockholm vs USA) .
 

Tonton

Medlem
Vad tittar du på för rutter, samt vad är det för flygplansmodeller?


Turkish har ju flera olika olika kabiner. Detsamma gäller för Air China.

Exempelvis är Air Chinas nya A350s i princip top notch när det kommer till hårdvara.
 

coclol

Medlem
Jag har bara alternativen Turkish Airlines eller Air China med poängen, konstigt nog. Singapore airlines och Thai Air fanns på listan men erbjöd inga platser på business class Vietnam Airlines fanns inte som alternativ. Du råkar inte ha bilder på hur platserna ser ut, så att man kan välja plats lite strategiskt

Nä vietnam airlines är nog fel allians, men "ända" utvägen om du väljer att flyga som i vårt fall från Shanghai (dit SAS tog oss). Så poängen är ju snarare rutten i sig och när man kom fram och i mitt fall önskar jag att vi börjat semestern i SGN istället för att avrunda med en 4h taxiresa till Mui ne.
 

Nanaki

Medlem
Vad tittar du på för rutter, samt vad är det för flygplansmodeller?


Turkish har ju flera olika olika kabiner. Detsamma gäller för Air China.

Exempelvis är Air Chinas nya A350s i princip top notch när det kommer till hårdvara.

Viktig fråga, mina ursäkter att jag inte tog med det i huvudinlägget:

Turkish Airlines: Flygning TK 165 | Airbus A330-200
Air China: Flygning CA 911 | Airbus A330-300
 
Toppen