Vi gjorde precis ett snabbt skutt mellan Oahu och Hawaii med Southwest Airlines. När vi hämtade väskan så noterar vi att någon för hand har skrivit "cracked wheel" på bagagetaggen. Mycket riktigt är en hjulen och en del av väskan där hjulet fäster trasigt.
Jag vände mig till en Southwest-agent som bestämt hävdade att eftersom det är ditskrivet på taggen att väskan är trasig så betyder det att de upptäckte det vid incheckning och därför lämnar de ingen ersättning.
Vi kan ju inte bevisa att väskan var hel när vi ställde den på vågen vid incheckningen. Är det någon som har erfarenhet av något liknande och har några tips att komma med?
Jag vände mig till en Southwest-agent som bestämt hävdade att eftersom det är ditskrivet på taggen att väskan är trasig så betyder det att de upptäckte det vid incheckning och därför lämnar de ingen ersättning.
Vi kan ju inte bevisa att väskan var hel när vi ställde den på vågen vid incheckningen. Är det någon som har erfarenhet av något liknande och har några tips att komma med?