Senaste nytt

Tokyo - går det att hitta bra star Alliance alternativ för en familj?

FredrikW

Medlem
God kväll.

Vi har bestämt oss för att fira jul och nyår i Tokyo och ska därmed frakta familjen bestående av 2 vuxna och 2 barn(5 &7) till Tokyo ToR mellan 18-20/12 och 3-6/1. Poängsugen som man är vill jag gärna hitta SA flyg som känns värda, men Finnair verkar vara både snabbare och billigare än alternativen.. 10k mer för SAS, eller 5-6h mer för LH/ANA via Tyskland. Är det någon som hittat ett bra SA alternativ för familjetransport?
 

agehall

Medlem
Kan du tänka dig flyga något annat än South African? Annars har du inte så mycket att välja på. I övrigt, om du är ute efter att fråga om flygbiljetter är det bästa att använda den mall som du redan använt i en annan tråd.
 

FredrikW

Medlem
Jag kan tyvärr inte redigera min ursprungliga post via telefonen så jag kommenterar in en förfrågan enligt mall som komplement till den tidigare mer diffusa frågeställningen.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Tokyo
  3. När vill/behöver du resa ut? 18-20/12
  4. När vill/behöver du komma hem? 3-6/1
  5. Hur många personer som skall resa? 4. 2 vuxna, 2 barn (7 & 5 år)
  6. I vilken kabinklass?
    • Premium Economy
    • Economy
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst *A, men det är här jag har svårt att hitta försvarbara alternativ kostnads och tidsmässigt.
  8. Vad är din budget? (per person) 7000 om ekonomi. Hittat Finnair för under 5500.
  9. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Biljettpris
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna
  10. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Personligen tycker jag att det är bättre att åka med Finnair än med Star Alliance flygbolag, speciellt när man åker i Economy class.
Om ni hittar Japan Airlines (JAL, JL) avgång med Finnairs flightnummer (AY) för det priset, välj gärna den.
JALs Boeing 787 som används på Helsingfors-Tokyo Narita har 2-4-2 konfig i Economy class.
Finnairs Airbus A350 har 3-3-3 konfig i Economy class.


På JAL flygningar får man bättre (och mer volym) mat än på Finnair.
Här kan du läsa om JAL flygningar i Economy class på Tokyo Narita-Helsingfors v.v.

Economy Class kan vara trevligt ibland: Japan Airlines Dreamliner | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Nu är det dags att flyga till Asien igen | Sida 28 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen