Jakob K skrev:Skatteverket har ju svårt att veta vad som är monterat på en bil. De utgår ju ifrån specifikationen en handlare gör. Just dragkrok verkar ju väldigt dumt att fuska med då den väl står i regbeviset. Men det kan ju finnas annat som inte framgår kanske.....Klicka för att utvidga...
Jakob K skrev:Generellt så tror jag man aldrig ska fuska med bilar. Skatteverket tycker att bilar är sexigt och enligt jante och annan styrning de går efter så kommer det kontrolleras att alla bilar har en förmånstagare som betalar en rimlig förmån skulle jag tro.Klicka för att utvidga...
Då ska det väl vara en grining kontroll.Dreamliner skrev:Jag har hört om dom som kollar bilen och jämför med specifikation vid en ekonomisk revision.Klicka för att utvidga...
Har man koll på allt annat så är det bilarna de granskar noga.....Rebel skrev:Då ska det väl vara en grining kontroll.Klicka för att utvidga...
Exakt.Dreamliner skrev:Har man koll på allt annat så är det bilarna de granskar noga.....Klicka för att utvidga...
Rebel skrev:Allt du koper som eftermonterat är förmånsbefriat. Tala med din handare eller rätt handlare så går det att göra mycket kul även om det är monerat .... Ehh nära fabriken.Säg till om du behöver nr till en bra bmw handlare, inte tänker du köpa ngn annan bilJag är en sann bmw vän som du hörKlicka för att utvidga...
Inte bara en hörsägen kan jag bekräfta från en väldigt, väldigt säker källa.Dreamliner skrev:Jag har hört om dom som kollar bilen och jämför med specifikation vid en ekonomisk revision.Klicka för att utvidga...
Valley skrev:Inte bara en hörsägen kan jag bekräfta från en väldigt, väldigt säker källa.De kontrollerar bilen mot, inte bara specifikationen på bilen, utan på allt man hittar i verifikaten. De går igenom körjournaler. Stämmer av att datum för tankning stämmer överens med datum i körjournal. Kontrollerar att årsförbrukning på drivmedel står i paritet med körda mil. Stämmer av att körda privatmil - om man har ett upplägg där bolaget betalar soppan - stämmer med upptaget värde på lönespec.I korthet. Man kontrollerar absolut allt.Klicka för att utvidga...
Nu förstår jag inte. Jag skulle se det som otur om jag fick betala soppan skälv.Jakob K skrev:Tur maTur man betalar soppan själv!Klicka för att utvidga...
Hur fungerar det hos BMW, fjärr eller app? Finns det ngt som liknar "körjournalen" som oncall har? Jag har ett år kvar till byte och man har ju vant sig vid att aldrig sätta sig i kall bil efter fyra år med oncall. När jag bytte sist, för två år sedan erbjöd Audi bara fjärr och jag tror det kostade ca 17k mot ca 10k i Volvo. Minns ej vad BMW erbjöd då. Tyvärr är det först senaste halvåret som oncall fungerat klanderfritt för mig. Klockren funktion men så många gånger jag svurit över den appen...Valley skrev:Funktionen är toppen. Använt BMW's motsvarande i många år.Klicka för att utvidga...
JanneB skrev:Hur fungerar det hos BMW, fjärr eller app? Finns det ngt som liknar "körjournalen" som oncall har? Jag har ett år kvar till byte och man har ju vant sig vid att aldrig sätta sig i kall bil efter fyra år med oncall. När jag bytte sist, för två år sedan erbjöd Audi bara fjärr och jag tror det kostade ca 17k mot ca 10k i Volvo. Minns ej vad BMW erbjöd då. Tyvärr är det först senaste halvåret som oncall fungerat klanderfritt för mig. Klockren funktion men så många gånger jag svurit över den appen...Klicka för att utvidga...
Dreamliner skrev:Volvo on call är en fantastisk funtion ihop med värmare. Jag har hört av en kund att kostnaden inte är förmånsgrundande enligt hans Volvosäljare, min Volvosäljare får inte fram något. Någon här som kan bekräfta detta på ett sätt som håller mot skatteverket som jag kan använda mig av.Klicka för att utvidga...
Bilhandlaren lär inte vara rätt forum.Dreamliner skrev:Vi har rotat i detta och pga att Volvo on call inkluderar körjournal så är det ok att reducera förmånsvärdet enligt värde för detta. Volvohandlaren har sagt 4KSEK för detta så det går vi på .Klicka för att utvidga...
Jag tolkar inte inlägget som att det är bilhandlaren som sagt att det är ok...Valley skrev:Bilhandlaren lär inte vara rätt forum.Ring SKVKlicka för att utvidga...
Vi har haft kontakt med SKV och det är värdering av körjournal som kan reducera förmånsvärde. Värdet på körjournal på Volvo on call har Volvohandlare värderat till 4KSEK och det är det vi kommer gå på.Valley skrev:Bilhandlaren lär inte vara rätt forum.Ring SKVKlicka för att utvidga...
Valley skrev:Skall det bli en röd eller en metallic?Mugghållarna där de skall sitta och korrekt fyllt tillbehör så du får nytta av hållarna.Visa bifogad bild 44341Och kontoret. Det flyttar jag till bilenVisa bifogad bild 44342Klicka för att utvidga...