Tips på hotell i Shanghai

Zniper skrev:Ska till Shanghai i Maj tillsammans med min 5åriga dotter och de första 2 nätterna bor vi på Disney men vi behöver ett centralt hotell nästföljande dagar. Har preliminär bokat Radisson Blu. Har ni bättre förslag?Klicka för att utvidga...
Radisson är inte kul alls, inget av dem. Vad är er budget och syfte med vistelsen?

JohanA skrev:Radisson är inte kul alls, inget av dem. Vad är er budget och syfte med vistelsen?Klicka för att utvidga...

Behöver ett hotell för 4 nätter. Fokus på vistelsen i Shanghai är upplevelser för dottern bl.a undervattensakvarium. Hotellet är ju inte det viktigaste men en schysst pool ifall vädret är sämre eller vi bara vill ta igen oss lite är inte fel. Max 2000kr/natt ca

Generellt verkar det väldigt svårt att hitta hotell i Shanghai (gäller också Peking) när man söker på två vuxna och två barn, 5 och 8 år gamla. När man sen ser på rummen så är där ofta plats tycker jag. Någon som har lite tips hur man gör som familj, bokar för ett barn och bara dyker upp med ett till och "smyger" upp på rummet?

För Hilton har jag vid flera tillfällen bara bokat för 2 vuxna och ett barn och har sedan vid ankomst meddelat att vi blir 4.

Dreamliner skrev:För Hilton har jag vid flera tillfällen bara bokat för 2 vuxna och ett barn och har sedan vid ankomst meddelat att vi blir 4.Klicka för att utvidga...
Kanonbra att veta att det går att lösa så smidigt. Är det "bara" på hilton detta går, eller någon som löst det på liknande sätt på andra hotell? Tänker också på Peking och i Japan?

Uten å lese hele tråden og alle behov så er mine favoritter Grand Hyatt og Park Hyatt. Spesielt GH, med en veldig kul lounge. Hadde min første DSU der for en del år siden.

samsung skrev:Uten å lese hele tråden og alle behov så er mine favoritter Grand Hyatt og Park Hyatt. Spesielt GH, med en veldig kul lounge. Hadde min første DSU der for en del år siden.Klicka för att utvidga...
Är det inte så att Grand Hyatt börjar bli lite slitet nu? Håller verkligen inredning femstjärnig klass fortfarande, eller har de renoverat? Det var ju ändå mer än 10 år sedan det invigdes. Många fisar i sängarna där genom åren om man säger så...

För övrigt, vad är en DSU?

Diamond suite upgrade. Som nevnt noen år siden jeg var der så vet ikke i dag. Men vi hadde en fin suite med topp utsikt, og en trapp ned til en meget bra lounge. Var der under Expo.

samsung skrev:Diamond suite upgrade. Som nevnt noen år siden jeg var der så vet ikke i dag. Men vi hadde en fin suite med topp utsikt, og en trapp ned til en meget bra lounge. Var der under Expo.Klicka för att utvidga...
Ok! Expo var dock sex år sedan.

Problemet med många femstjärniga hotell är att inredningen snabbt blir trött då hotellrum per definition får stå ut med lite slit och släng.

JohanA skrev:Håller verkligen inredning femstjärnig klass fortfarande, eller har de renoverat?Klicka för att utvidga...
Rummen pa Grand Hyatt renoverades 2014 -- dock mer av en light refurb da detaljer som fondvaggar etc. ser ut att vara samma som tidigare. Har forvisso into bott pa GH Shanghai sedan hosten 2006, men besokte hotellet 2014 och de publika ytorna haller hog klass, precis som pa Hyatt on the Bund. Park Hyatt ar forstas en niva over vilket reflekteras i priset.

Bodde for ovrigt pa Hilton Shanghai en natt i forra veckan och sedan pa Andaz Xintiandi i 3 natter. Nar det galler Hilton sa kan vi verkligen snacka om ett hotell om ar overdue for en renovering. Herregud vilka trotta rum! Dock mycket god service overlag, och bra mat i loungen inkl. en Peking Duck station vilket sa klart uppskattades.

Andaz Xintiandi kan jag rekommendera varmt. Mycket trevligt och ultramodernt hotell med superb service. Ingen lounge men val cocktail hour for Diamonds i hotellets snygga lobby pa kvallarna. Inte jattebilligt men anvand koden HYVISA for 'stay 3 pay for 2 nights' vilket tar ner raten till under 1k RMB om man betalar med Visa Plat/Infinite.

En barnfamilj ska bo 2-3 nätter i Shanghai i december. Ska vi välja Hilton Shanghai Hongqiao eller Doubletree? Är HHD så vill gärna bo på Hilton. Priserna är ungefär desamma, ca 1000 SEK/natt (750 cny inkl. skatter). Blir det billigare än så, eller lika bra boka med en gång?

Gus skrev:En barnfamilj ska bo 2-3 nätter i Shanghai i december. Ska vi välja Hilton Shanghai Hongqiao eller Doubletree? Är HHD så vill gärna bo på Hilton. Priserna är ungefär desamma, ca 1000 SEK/natt (750 cny inkl. skatter). Blir det billigare än så, eller lika bra boka med en gång?Klicka för att utvidga...
Har bott på båda, inget ligger direkt centralt, men allt beror på vad du skall göra.

DoubelTree var trevligare, vill minnas att de har lounge, men kolla att det stämmer..

Nu är det inte så dyrt att åka taxi i Shanghai så det kanske inte spelar någon roll vad det ligger.

Åker till Shanghai i mitten av oktober och har bokat Radisson denna gång.

Gus skrev:En barnfamilj ska bo 2-3 nätter i Shanghai i december. Ska vi välja Hilton Shanghai Hongqiao eller Doubletree? Är HHD så vill gärna bo på Hilton. Priserna är ungefär desamma, ca 1000 SEK/natt (750 cny inkl. skatter). Blir det billigare än så, eller lika bra boka med en gång?Klicka för att utvidga...
Har inte bott på Doubletree men många gånger på Hilton Hongqiao. Som HHD får man alltid ett väldigt stort rum där. Närmare 60 m2.

Vet inte hur många som kan bo i ett rum men det är stort. Loungen är ok men inte så bra mat på kvällen. Ok vin och sådant dock. Frukosten är också ok till bra men ingen stor buffé . Som HHD får man en flaska vin första dagen. Bra buffé till bra pris i lobby restaurangen.

Cirka 250 RnB inkl freefrow vin / öl / läsk

Tror de har barnrabatt

Glenn E skrev:Har inte bott på Doubletree men många gånger på Hilton Hongqiao. Som HHD får man alltid ett väldigt stort rum där. Närmare 60 m2.Vet inte hur många som kan bo i ett rum men det är stort. Loungen är ok men inte så bra mat på kvällen. Ok vin och sådant dock. Frukosten är också ok till bra men ingen stor buffé . Som HHD får man en flaska vin första dagen. Bra buffé till bra pris i lobby restaurangen.Cirka 250 RnB inkl freefrow vin / öl / läskTror de har barnrabattKlicka för att utvidga...
Ligger hotellet nära tunnelbana och kan man med den ta sig till "city"? Poolen ser mycket trevlig ut.

011430121 skrev:Har bott på båda, inget ligger direkt centralt, men allt beror på vad du skall göra.DoubelTree var trevligare, vill minnas att de har lounge, men kolla att det stämmer..Nu är det inte så dyrt att åka taxi i Shanghai så det kanske inte spelar någon roll vad det ligger.Åker till Shanghai i mitten av oktober och har bokat Radisson denna gång.Klicka för att utvidga...
Jag hade fått för mig att Doubletree ligger rätt bra till, men har aldrig besökt Shanghai så jag har ingen koll. Vi vill mest turista (kolla på de höga husen och äta god mat, samt göra något skoj med barnen) eftersom det är första gången i staden för oss. Sen blir det nog en del häng på hotellet eftersom vi kommer bo ganska enkelt på vår asiensemester och dessa båda hotell ser riktigt trevliga ut. Hilton Hongqiao ser väl lite "flashigare ut" på bilderna kan jag tycka.

Bumpar tråden.

Ska till Shanghai i maj och kollar på hotell. Är det någon som har bott på Sofitel Shanghai Hyland de senaste åren och kan säga nåt om hur standarden är? Bor helst hos Accor då det är den enda kedjan där jag har status.

Non-stop skrev:Bumpar tråden.Ska till Shanghai i maj och kollar på hotell. Är det någon som har bott på Sofitel Shanghai Hyland de senaste åren och kan säga nåt om hur standarden är? Bor helst hos Accor då det är den enda kedjan där jag har status.Klicka för att utvidga...

Har bott där ett par gånger. Det är helt OK, även om det inte imponerar jättemycket heller (finns många bättre Sofitel). Läget på hotellet är dock väldigt bra (framförallt för en förstagångsbesökare). Har inte bott på Pullman Skyway själv, men en kollega gillar det, så tror att det antagligen är bättre värde, men skulle nog ändå välja Sofitel för läget (Pullman ligger dock också nära en tunnelbanestation, så transport inget direkt problem).

Jag och en kompis fick tag i två first biljetter med Lufthansa i pågående 2-1 kampanjen till Shanghai i början av oktober. Har aldrig varit i Shanghai tidigare. Vid en första anblick verkar hotell med 4 respektive 5 stjärnor "riktigt" billigt. Vad ska man bo eller framför allt vad man ska man inte bo? Vi har 4 nätter. Är Club Carlsson guld och Hilton guld men är inte låst till dessa program, kan lika väl boka via hotels.se. Är även Accor medlem, fick ett mail att de har 30% rabatt med frukost för medlemmar, så det kanske kan vara något? Har tidigare bott på Pullman hotell liknande rabatter och varit nöjd med dessa. Tillgång till lounge är bra, men absolut inget krav.Så har någon tips, så vore det bra. Det behöver inte bara super lyxigt, jag har hittat en del finare hotell för en bit under 10 000 för 4 nätter som ser riktigt bra ut, så det behöver inte gå över den gränsen. Tack på förhand

Pellebobba skrev:Jag och en kompis fick tag i två first biljetter med Lufthansa i pågående 2-1 kampanjen till Shanghai i början av oktober. Har aldrig varit i Shanghai tidigare. Vid en första anblick verkar hotell med 4 respektive 5 stjärnor "riktigt" billigt. Vad ska man bo eller framför allt vad man ska man inte bo? Vi har 4 nätter. Är Club Carlsson guld och Hilton guld men är inte låst till dessa program, kan lika väl boka via hotels.se. Är även Accor medlem, fick ett mail att de har 30% rabatt med frukost för medlemmar, så det kanske kan vara något? Har tidigare bott på Pullman hotell liknande rabatter och varit nöjd med dessa. Tillgång till lounge är bra, men absolut inget krav.Så har någon tips, så vore det bra. Det behöver inte bara super lyxigt, jag har hittat en del finare hotell för en bit under 10 000 för 4 nätter som ser riktigt bra ut, så det behöver inte gå över den gränsen. Tack på förhandKlicka för att utvidga...

Jag skulle rekommendera The Puli, bästa hotellet jag bott på i Shanghai och ingår i Leading hotels of the world (LHW). Går att köpa till sig status på LHW.

Har gått igenom era tips här i tråden och hittat några hotell som verkar lovande men kanske lite dyra. Undrar därför om ni har rekommendationer på hotell för par i 30-årsåldern som reser i april? Några önskemål:

- Max 2 000 kr/natt

- Skyskrapa (gärna hög!) med bra utsikt

- 4 eller 5 stjärnor

- Modern inredning

- Gärna skybar

- Gärna clublounge (ok med upp till 2 500 kr per natt för detta)

Vi saknar tyvärr status. Går det att betala för status på kedja som har bra hotell i Shanghai och Hongkong kan vi göra det.

Är även på jakt efter hotell i Hongkong med ungefär samma önskemål (+ utomhuspool) om någon vill slänga in ett extratips, men det blir lite OT här.

Back