Den ser väldigt tvåhundratrettiovoltig ut?joa skrev:Får nog bli den här om inte någon har nåt bättre tips.Amazon.seKlicka för att utvidga...
Ja, det har du rätt i. Den hade en till bild när jag kollade den där det stod 110-230V på kartongen. Man verkar tagit bort den.Ville Fly Småland skrev:Den ser väldigt tvåhundratrettiovoltig ut?Klicka för att utvidga...
Men jag kan väl inte plugga i ett grenuttag specat för 230v i ett land med 110V via en vanlig reseadapter? ? Eller missar jag nåt grundläggande här?Patrik skrev:Valfritt grenuttag som du sätter i reseadaptern@joadet du pluggar in har ju svenska kontakter, så varför köpa ett 110v grenuttag, låter som mer problem istället för att lösa ett problem.Själv kör jag GaN laddare med apparatsladd numer Mophie som@Fredahlänkade till är ett exempel, sen köper du apparatsladd till det land du ska om du vill slippa reseadapter.Klicka för att utvidga...
Ja, att grenuttag bara är ett gäng sladdar och kontakter, det finns ingen intelligens eller saker som ska drivas i ett grenuttag. Det viktiga är att elektroniken du pluggar in klarar av att köras på 100-240v.joa skrev:Men jag kan väl inte plugga i ett grenuttag specat för 230v i ett land med 110V via en vanlig reseadapter? ? Eller missar jag nåt grundläggande här?Klicka för att utvidga...
ExaktPatrik skrev:Ja, att grenuttag bara är ett gäng sladdar och kontakter, det finns ingen intelligens eller saker som ska drivas i ett grenuttag. Det viktiga är att elektroniken du pluggar in klarar av att köras på 100-240v.Klicka för att utvidga...
Jo i extremfallet kan man väl säga det men det handlar främst om kabelns längd. Frågan här är väl vad som ska kopplas in? Ett vanligt grenuttag som man köper i Sverige är godkända för 3680w (eller 16A). Om man då kör 115v så kan man lasta hälften, dvs 1840w. Sen skulle jag säga att det finns rejäl marginal innan det blir problem också.AABack2ARN skrev:Nja, det är väl en fråga om att inte överlasta grenuttaget också? Men det problemet är väl störst om man seriekopplar grenuttag när jag tänker efter?Klicka för att utvidga...
Jag har kört med samma i 3-4 år. Funkar klockrent.Penguin skrev:Jag har enhttps://satechi.net/products/75w-dual-type-c-pd-travel-chargersom jag byter sladd bak till på beroende på vart jag är.Klicka för att utvidga...
Jannes skrev:Jag har kör med denna i ett par år nu, testat i EU/UK/USA.LEICKE Universal Travel Adapter with Spare Fuse, Travel Adapter for 3 x USB A Connections and 2 x USB C Connectors, 1 x PD/QC & 1 AC Outlet for over 224 Countries with US/EU/UK/AUS Pinhttps://amzn.eu/d/5CpR0A3Utmärkt då det är dåligt med uttag i hotellrummet, då man kan ladda flera prylar på en gång, plus universell pass-through för en stickkontakt. Så var inte ovanligt att ladda 2 mobile, smartklocka och laptop på en och samma gång.Dock ibland problem i USA att kontakterna är på lampfoten eller någonstans där dendär klunsen tar i bordet eller någon del av lampan… fick krypa ner och dra ut lampan istället.Klicka för att utvidga...