Senaste nytt

Tips på transfer Sverige - Kastrup

intuition

Medlem
Inför nästa resa från Kastrup fick jag ett mail från SAS med i sammanhanget den här intressanta puffen:

Skärmavbild 2023-12-04 kl. 16.02.45.png


Det borde ju bli ≈50p per 100 kronor om man betalar med SAS MC premium. (fast de här 30p/100 kr är nog per DKK)
Fast jag kan inte få fram priser på resor mellan sverige och danmark i deras app (och det är bara beställningar i appen som ger extra bonuspoäng).
Någon som har rest med Dantaxi över bron?
 
Inför nästa resa från Kastrup fick jag ett mail från SAS med i sammanhanget den här intressanta puffen:

Visa bifogad bild 148152

Det borde ju bli ≈50p per 100 kronor om man betalar med SAS MC premium. (fast de här 30p/100 kr är nog per DKK)
Fast jag kan inte få fram priser på resor mellan sverige och danmark i deras app (och det är bara beställningar i appen som ger extra bonuspoäng).
Någon som har rest med Dantaxi över bron?
För någon månad sedan åkte jag nattid från Nørreport (centrala Köpenhamn) till Lund med taxameter i en taxibil från 4x35 https://taxa.dk/. Tog taxin på gatan utanför stationen när tåget blev inställt. Det landade på 2750 SEK inkl. broavgiften. Som jag har förstått det är taxameter-priserna ungefär samma för de olika bolagen.
 

intuition

Medlem
Om man använder DanTaxas prisberäknar (som gör ett överslag baserat på sträcka, stad och bropassager) hamnar man på 1383DKK ≈ 2100SEK dagtid (natt 1619 ≈2460 SEK), så taxameterpriser verkar ändå skilja lite iaf. Men det är ju såklart en sträcka man definitivt tar fast-pris på.

(835 EB extra poäng skulle det förresten ge till det priset)

Skärmavbild 2023-12-05 kl. 07.52.32.png
 

SK989

Medlem
Flygtaxi har fast pris från Malmö till Kastrup för 988 kr om man väljer delad taxi, 1 460 kr om man väljer egen taxi. I riktning från Kastrup till Malmö är priset 1 046 SEK för delad taxi och 1 549 SEK för egen. De gånger jag bokat delad taxi har jag fått egen ändå (men debiterats för delad taxi). Man kan boka via flygtaxi.se men jag har alltid bokat via jobbets resebyrå.
 

JAM(1)777

Medlem
Inför nästa resa från Kastrup fick jag ett mail från SAS med i sammanhanget den här intressanta puffen:

Visa bifogad bild 148152

Det borde ju bli ≈50p per 100 kronor om man betalar med SAS MC premium. (fast de här 30p/100 kr är nog per DKK)
Fast jag kan inte få fram priser på resor mellan sverige och danmark i deras app (och det är bara beställningar i appen som ger extra bonuspoäng).
Någon som har rest med Dantaxi över bron?
Bara DK -> SE, danska bilar får inte plocka upp i Sverige samma sak för svenska taxi i DK men undantag på förbokade från CPH vidare till SE.
 
Om man använder DanTaxas prisberäknar (som gör ett överslag baserat på sträcka, stad och bropassager) hamnar man på 1383DKK ≈ 2100SEK dagtid (natt 1619 ≈2460 SEK), så taxameterpriser verkar ändå skilja lite iaf. Men det är ju såklart en sträcka man definitivt tar fast-pris på.

(835 EB extra poäng skulle det förresten ge till det priset)

Visa bifogad bild 148172
Blev nyfiken så kollade. Taxametern säger väldigt liknade för båda bolagen. Kvällstid.

Starting feePrice/kmPrice/minBro
4x354914,77410
Dantaxi4914,747,50360
Hade nämligen för mig det där var reglerat.

En del skillnad beror nog på kreditkort-växelkurs och att danska kronan fallit lite jämfört den svenska sedan dess.

Alldeles oavsett rekommenderas såklart fastpris, men det ville han inte ge mig på gatan. Försökte beställa i appen men varken Dantaxi eller 4x35 nappade. Kvittot har jag tyvärr inte kvar utan det är skickat till Skånetrafiken för ersättning.

Det är iaf en datapunkt!
 

TP12

Medlem
Min tolkning är att alla förbokade resor är tillåtna var som helst ifrån men obokat är endast tillåtet från MMX och CPH.
Fick tipset av dansk taxichaufför som var rädd om min plånbok (eller inte pallade köra till Sverige) när jag skulle ta taxi från centrala Köpenhamn till Malmö att han skulle släppa mig på Cph och jag skulle ta en av de svenska taxibilarna som stod där. Han hade nog rätt, blev runt 1 000 sek från Cph till Malmö.
 
Toppen