Senaste nytt

Tips på routing Arlanda - Seychellerna i First/Business

Skulle vilja ha tips på möjliga rutter att ta sig till Victoria, Seyshellerna med avgång från Arlanda i First eller Business.
Endast Star Alliance är aktuellt.

Edit: Det gäller awardbiljetter.

Last edited:
De jag har i huvudet är
Turkish via Istanbul
Ethiopian via Addis
Austrian via Wien, säsongslinje.
Swiss via Zurich? Osäker på om denna finns eller om det är Edelweiss.

Så skulle jag nog kika på
Turkish via Istanbul
Ethiopian via Addis
Som @Canadien skriver. Dock har dom inte First, tror bara det är gulfbolagen som flyger F till SEZ?

Extremt svårt att hitta fler än 2 biljetter till SEZ med Turkish (om du nu vill ha fler)
Så även med Austrian som kör säsong, där är det svårt att hitta någon, verkar ej släppa varken till EB eller M&M.
Går med Ethiopian men ofta dålig conncetion alt. economy på sista sträckan mella ADD-SEZ.

Påminna om förkortningar i rubriken, vi undviker gärna dessa. Jag har ändrat.

MVH,
Moderator

On topic:
Jag åkte med Ethiopian via Addis när jag gjorde resan för fem år sedan. Nu är inte jag så förtjust i varken Ethiopian eller Turkish, så jag skulle nog åka Austrian i mån av plats.

Swiss flyger inte själva, det är Edelweiss som gäller och därmed ingen Star Alliance.

Ring award bokningen och be dom trolla fram ett förslag.

Dit : Jag åkte SAS till Dublin, Etihiopian därifrån till Addis och Ethiopian till Seychellerna följt av inrikesplan till ön vi skulle vara på.
Addis är ingen höjdarflygplats (eller faktiskt rent geografiskt, tungt andas där) men loungen måste jag säga var helt okej och bekväm.

Hem : Åkte från Addis med Turkish till Istanbul (älskar deras lounge där) och sen byte till Arlanda. Funkade fint!

För 90k poäng och en 2-4-1 tycker jag absolut det var värt det för 2st personer i business.

Vill du maximera? Och så länge du inte behöver använda en voucher? Tallinn godkänner inte rutten men vanliga kundtjänst gör. I så fall kan du boka som jag gjorde. Arn-fra-cmn-ist-add-sez. Då får du se både Marocko och Etiopien, om än bara för en natt. Hem bokade jag Lufthansas nattflygning via add.

Jag bokade denna för 3 personer. Alla fighter utom add-sez i business

Håller själv på och letar awards för 4 pers hit. Verkar helt omöjligt i C, och F finns ju inte hit.

Har kollat Turkish och Ethiopian ett halvår fram till vår planerade resa, och det finns bra tillgång för 2 i C på ET. Kollade även Austrian och det fanns Ekonomi på datumen på datumen jag ville åka, men skatten var 3700 kr/pers. De har dessutom bara en avgång per vecka.

Jag kollar i stort sett dagligen men det känns rätt hopplöst.

Toppen