Senaste nytt

Tips på bra restauranger i Toronto & Vancouver

Spacehog

Medlem
Tjenare!
Skall snart sticka iväg till Canada på semester och ska både till Toronto & Vancover. Skulle vara kanon om någon hade lite bra tips! Prisnivå? Det behöver inte vara någon Michelin-stjärna utan bra mat helt enkelt.
 

jmr

Medlem
När det gäller Vancouver är Forage bra och inte alltför dyrt, New Town bakery & resturant i Chinatown har autentisk dim sum och så finns det ett antal riktigt bra sushiställen. Cartems donuts är också värt ett besök.
 

chazzie

Medlem
The Observatory på Grouse Mountain i Vancouver! Jag var där, förvisso 2011, men de hade en grym slow roast duck då! Har man bokat bord på restaurangen så åker man även kabinbanan från Arkiv X gratis upp till toppen. Väl uppe fantastiska vyer över staden, boka bord under skymningen!
 

AABack2ARN

Medlem
Det skall finnas en hel del mycket bra kinesiska restauranger i Vancouver. Fokus ligger på det kantonesiska köket tack var de starka banden med Hong Kong. Senast jag var det inte tillfälle att testa och gången innan hade jag inte en tanke på att äta kinesisk mat.

I Toronto finns det ett par bra köttrestauranger som jag inte kommer ihåg namnet på. Men den ena låg nere i affärsdistriktet. Jag var där en påsk så området var ganska öde just då men maten var kanonbra och prisvärd såvitt jag kommer ihåg.
 

Spacehog

Medlem
Kanonbra tips
Vi ska åka om knappt en månad så hinner kolla upp några av tipsen! Ska fira en högtidsdag så då vill vi att det ska vara lite speciellt.
 

AABack2ARN

Medlem
Komplettering: Köttrestaurangen i Toronto var The Keg Steakhouse + Bar på York street i Downtown. Priserna verkar dessvärre ha gått upp och kronan sjunkit i värde så nu såg det betydligt dyrare ut än vad jag kommer ihåg. Men maten var kanonbra.
 

Timpsi

Medlem
Kanonbra tips
Vi ska åka om knappt en månad så hinner kolla upp några av tipsen! Ska fira en högtidsdag så då vill vi att det ska vara lite speciellt.

Vancouver

För kött kan jag rekommendera Gotham eller Hy's Steakhouse. Keg ligger inte långt efter. Ja, de är något dyra men inget ovanligt i USA/Kanada. Om du gillar fisk så är ett besök på Blue Water Café givet - bättre skaldjur & fisk hittar du inte i Vancouver. Ancora är en annan mycket bra fiskrestaurang. För italienskt är CinCin riktigt bra och vällagat. Sedan finns det massor med asiatiska restauranger i lite olika stilar, det är bara att googla så kommer du hitta de bästa Sushi- (kolla in Kishimoto har grym Sushi till bra priser och med väldigt bra fisk och olika kombinationer)/Asian Fusion/Vietnamesiska restaurangerna.

Skall dit igen i Oktober, så du får gärna uppdatera om något har ändrat på sig! Lycka till!!;)
 
Toppen