Senaste nytt

Tips på bästa Eurobonusresa

bhen

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? DFW/AUS/IAD
Var är din destination? Detta jag behöver tips om
När vill/behöver du resa ut? Sommar 17
När vill/behöver du komma hem?
Hur länge vill du vara borta? 1vecka
Hur många personer som skall resa? 2vuxna och 2barn
I vilken kabinklass? Helst Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Star alliance
Vad är din budget?
Två Amex CT och 100K poäng
Vad är det viktigaste för dig? Bra Utnyttjande
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Vi flyttar till Texas snart, finns det något kul man kan göra med 100k Eurobonus och 2CT? Tänkte hawaii men det blir för dyrt väl? Andra förslag? Widebody businessclass hade varit fint, vart kan man åka det för vår budget från texas är väl egentligen frågan. Tack på förhand!
 

MartinH

Medlem
Ni kan åka business till Nord och Centralamerika, eller ekonomi till Sydamerika och Västindien. Jag tror inte det finns några widebody med United/Copa/Avianca inom regionen, kanske nåt med Air Canada Rouge, men deras business ska vara sådär, så knappast värt omvägen via Kanada.
Typ Cancun, Roatan, Belize eller Panama?
screenshot-www.sas.se 2017-12-30 08-41-31-185.png
 

bhen

Medlem
Hei ser jag var trött igår, skal vara IAH och det är 2018 ja.
där har vi översikten ja. United marknadsför väl sin business som First inrikes USA, så den räknas som det i sas-charten också antar jag?

Känns som att det var svårt att få nåt särskilt bra värde för poängen ut från nordamerika då om man jämför med vad bokat för pengar kostar.
 
Hei ser jag var trött igår, skal vara IAH och det är 2018 ja.
där har vi översikten ja. United marknadsför väl sin business som First inrikes USA, så den räknas som det i sas-charten också antar jag?

Känns som att det var svårt att få nåt särskilt bra värde för poängen ut från nordamerika då om man jämför med vad bokat för pengar kostar.
Nej, den går som business i SAS-tabellen

Costa Rica och Panama har trevliga stränder om ni vill ha sol och bad.
 

bhen

Medlem
Hej tillbaka till denna tråden. Om vi økar budget till 150K, vad med Hawaii, om jag hittar first saver Award AUS-XX-HNL så kommer en dit med 150K poäng och 2 CT?
 

palmen

Moderator
Nordamerika till Hawaii kostar 100 000 Eurobonuspoäng per person om du ska flyga First. Således 50 000 poäng per person om ni använder två Amex-vouchers.
Tabellen för vad det kostar ser du t ex här: https://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf

Flyger ni I business istället kostar det 75 000 Eurobonuspoäng per person, då fungerar det med er budget på totalt 150 000 poäng och två vouchers.
Det är väl ingen first till Hawaii? Det som kallas domestic first på United betalar man business priser för.
 
Toppen