Senaste nytt

Tips om hotell/lägenhet i Miami för 20 pers grupp?

FFlash

Medlem
Finnair haft bra kampanjer till Miami nu i flera veckor, så jag nappade på att boka för 20 personer direkt HEL-MIA för 350€ styck. Mjaah, economy... Vi är bästa vänner, 4 familjer med barn, och nu har jag komplicerat vänskapen genom att uppgradera 8 biljetter till business... Med enkel matematik får barnen åka eco medans vi vuxna har det skönt bakom gardinen ;)

Sedan till frågan: Var hittar man lämpligt boende för en så stor grupp som 20 pers? Det är ju hur man definierar lämpligt boende. Lyxhotellboende har vi inte råd med! Ingen av oss varit i Miami tidigare. Jag har själva bara åkt layover ett antal gånger. Jag har sökt lite South Beach men den verkar ha prispremium pga läget. Vi har inga speciella preferens. Ska bo 5 nätter och såklart blir det beach, lite (hoppas lite, jag hatar det) shopping och en runda till Key West med hyrbil tror jag. Annars ska vi inte stressa för mycket, för vi har med oss barn från 6-16 år. Bor gärna nära varandra men alla familjer behöver inte rymmas i samma lägenhet :D

Hoppas vi hittar något prisvärt under 4000$ totalt för 5 nätter. Det blir direkt efter Thanksgiving i November.

Tackar på förhand om det finns vänliga tips
 

Palmwell

Medlem
Om ni inte måste bo Miami Beach så finns det en hel boenden i Brickell till bra pengar. Har själv bott på Kimpton EPIC. Bra standard och frukost. Trevliga hyfsat moderna rum. Bokade via thekey.no som jag tycker har bättre priser än Hotels.com, booking.com etc.
Brickell ligger bra både för att ta sig över till South Beach och för att ta utflykter söder över och till outlets.

Sedan är ju North Beach bra också och betydligt billigare än South Beach.
 

FFlash

Medlem
Tack Palmwell
Behöver faktiskt inte vara South Beach, man kan väl lika bra välja north, och sedan chilla runt på olika ställen inkl south beach.
 

Johanna

Medlem
Jag brukar leta privata boenden via tripadvisor eller homeaway. Finns även andra sajter. Är man många tycker jag att det blir trevligare att hyra ett hus eller stor lägenhet.

Vi kommer vara där samtidigt :) Jag har tajmat in black Friday men funderar på att prova att bo nedåt Keys.
 
Toppen