Senaste nytt

Tips i Malaga

Sticktown

Medlem
Åker till Malaga imorgon, någon som har tips på trevliga restauranger där? Hellre autentiskt, traditionellt och low key än high end.

Om jag ska ge ett enda tips och om du som jag gillar seafood ska du generellt ta dig ner till strandpromenaden. Sedan röra dig västerut från centrum. De mindre turistiga restaurangerna ligger längst bort och där finns också i mitt tycke den bästa maten.

I saluhallen Mercado de Atarazanas hittar du också mängder av god mat, speciellt tapas då,

Kort feedback till er som bidrog och till andra som kommer besöka Malaga framöver. Vi har ätit fantastiskt gott generellt, men El Tapeo de Cervantes bör alla besöka som har intresse av god mat. Riktigt riktigt bra! Fantastisk kvalité på råvaror, mycket väl hanterat i köket, och superb service. Både fisk och kött tapas var helt underbara. Vi fick även en duktig sommelier som hjälpte oss välja vin till våra tapas, och spansk cognac till kaffet. Saluhallen är också fantastiskt fin och med bra möjligheter till lite goda tapas.

Vi åt också riktigt god skinka på Beher ett par gånger. Ligger lite mindre charmigt till kanske, men väldigt bra skinka och vin.

Ny upplevelse för mig från denna resan var den spanska blodkorven som jag rekommenderar att man testar.

Toppen