Senaste nytt

Tips för en vecka i Los Angeles, att göra/se, hotell osv....

Flygarn

Medlem
Jag körde förra veckan från LA till SF och då stannade vi på följande ställen.

Dag 1 stannade vi i Morro Bay och stannade på Days Inn som var ett billigt rent hotell som låg nära till den lilla staden och vattnet med sockertoppen ute i vattnet några 100 meter bort.

Dag 2 stannade vi i Monterey och här bodde vi på Super 8 som låg bredvid ett köpcenter. Billigt och rent.

Sen är det bara att stanna vart du vill och ta kort. Jag tyckte dock då det var finast mellan LA och Monterey. Vägen till SF var inget speciellt och en del dimma när vi åkte. Det var dock ett ställe som jag inte kommer på vad det heter och det var ett ställe som låg mella LA och Morro Bay som låg högst upp på ett berg med ett hottel, mack och fik på vänster sida om man kom från LA. Magisk utsikt ut över havet och en bergsknall som vad riktigt brant och fin att ta kort på. Ska se om jag kan hitta vad den heter.

I Monterey så körde vi vägsträckan som går längs Pebble Beach och sen åkte vi längs vattnet och tittade till turistfällan Fishermens Warf.

När det gäller promillehalten så brukar jag alltid köra på samma som Sverige dvs. nolltolerans. Kan förstå att vissa kanske tänker annorlunda, men detta lär inte bli ett problem då ingen utav städerna är det något party party i så njut utav vägen och be safe.
 

Magino

Medlem
Om du vill festa och eftersom du är ganska ung kan jag rekommendera Pacific Beach precis norr om San Diego. Ett trevligt ställe som är fullt av barer och nattklubbar, där många från universiteten hänger.
 

Seinan

Medlem
Åter igen tack för tippsen! Det blev en Roadtrip på Highway 1. Dag 1 stopp i Morro Bay på Days Inn, riktig trevlig liten stad! Dag 2 blev det San Francisco där jag stanna i två dagar sen blev det inte så raka vägen (Highway 1) till San Diego där jag var i tre dagar o tog det lungt, surfade och shoppa! Det var dock väldigt lågnt att köra på en dag visade det sig men jag kom fram! :)
 

Helimike

Medlem
Nu kommer det här svaret lite sent, men det är kanske någon annan som uppskattar det. Som sagt är det Highway 1 otroligt vacker. Har man en vecka eller mer i Kalifornien rekommenderar jag att flyga till SF och sedan köra ned mot LA. Den finaste sträckan är mellan Monterey och Morro Bay. Från Morro Bay och söder ut går vägen inte längre vid kusten. När man sedan kommer tillbaka till havet så har det blivit motorväg med allt vad det innebär. Norr om Monterey är det också fint. Jag rekommenderar att sova 2 nätter på vägen.

I Los Angeles finns det alltid saker att göra men bil är som sagt ett måste.


På vägen:
Sälar San Simeon
Hearst Castle Hearst Castle - Wikipedia, the free encyclopedia
Big Sur Big Sur - Wikipedia, the free encyclopedia

och för de som är surfintresserade
Mavericks Mavericks (location) - Wikipedia, the free encyclopedia
Steamer Lane Steamer Lane - Wikipedia, the free encyclopedia

I Los Angeles


Barnvänligt:

LA Zoo Los Angeles Zoo and Botanical Gardens
Akvariet i Long Beach Aquarium of the Pacific
Disneyland Disneyland Resort | Welcome to the Magic

Shopping:
The Promenade Shopping in Los Angeles, Santa Monica - Downtown Santa Monica and 3rd Street Promenade Stores
The Grove The Grove
Rodeo Drive Rodeo Drive Beverly Hills, California - Offical Site| Shops, Stores & More | 90210
South Coast Plaza, Orange County South Coast Plaza


Övrigt:

Huntington Gardens The Huntington Library
Greystone Mansion Greystone Mansion - Wikipedia, the free encyclopedia
Griffith Park Observatory Griffith Observatory - Wikipedia, the free encyclopedia
Fin utsikt över LA. Hollywood Bowl Overlook har också fin utsikt, framför allt när mörkret fallit. Dock stänger de grindarna ganska tidigt.

Malibu Griffith Observatory - Wikipedia, the free encyclopedia
Köp mat på Malibu Kitchen och ta med ned till stranden

Venice Boardwalk Venice, Los Angeles - Wikipedia, the free encyclopedia
Väldigt turistigt men kul att ha sett. Om man vill se en annan sida av Venice kan man ta en promenad längs med kanalerna och titta på fina hus eller till de mysiga butikerna och kafeerna på Abbot Kinney Blvd

Konserter:

Pollstar

Bästa sättet är förstås att se Los Angeles från luften. Jag kan rekommendera Los Angeles Helicopters (Helicopter Flight Training | Helicopter Tours Los Angeles | Professional Career Helicopter Training | Los Angeles Helicopters) som flyger från Long Beach. Be att få passera LAX via Shoreline Transition (om den fortfarande är tillåten). 150 fot över stranden och under! LAX.
Helicopter ride (part 5 of 7) - YouTube
 
Toppen