Senaste nytt

Tips för att komma åt säte på övre däck - LH 747-8i

Hej!

Jag har fått tag i två awardbiljetter med LH ARN-SFO för två personer. Dock är samtliga platser förutom någon enstaka bokade på övre däck så jag fick boka två platser på rad 8.

Är det någon som har någon erfarenhet om det är någon idé att gå in då och då och kolla om något säte blivit ledigt? Händer det att det sker avbokningar eller annat som kan frigöra plats? Flighten går i slutet av januari. Jag har ju förstått att dessa platser är de mest eftertraktade.

/H
 
Hej!

Jag har fått tag i två awardbiljetter med LH ARN-SFO för två personer. Dock är samtliga platser förutom någon enstaka bokade på övre däck så jag fick boka två platser på rad 8.

Är det någon som har någon erfarenhet om det är någon idé att gå in då och då och kolla om något säte blivit ledigt? Händer det att det sker avbokningar eller annat som kan frigöra plats? Flighten går i slutet av januari. Jag har ju förstått att dessa platser är de mest eftertraktade.

/H
svar ja. Händer ofta en hel del när det gäller platser på dessa flighter.
 
Flög FRA-EZE innan jul på 747-8 och kunde välja säte på övre däck vid incheck 24h innan. Sen hände det ganska mycket på sätesfronten vid boarding, folk flyttade runt hej vilt.
Sätt en bevakning mha Seatguru.
 

Flyer722

Medlem
Hej!

Jag har fått tag i två awardbiljetter med LH ARN-SFO för två personer. Dock är samtliga platser förutom någon enstaka bokade på övre däck så jag fick boka två platser på rad 8.

Är det någon som har någon erfarenhet om det är någon idé att gå in då och då och kolla om något säte blivit ledigt? Händer det att det sker avbokningar eller annat som kan frigöra plats? Flighten går i slutet av januari. Jag har ju förstått att dessa platser är de mest eftertraktade.

/H
Kolla innan och efter incheckning (nära inpå flygning) då bör du kunna knipa några där uppe.
 

palmen

Moderator
En del säten på övervåningen är blockade för SEN och HON. Tror det är första 4 raderna. Om de inte är tagna när checkin öppnar brukar man kunna välja dessa.

Folk bokar och avbokar dessa platser då och då så bra att hålla lite koll. I expertflyer tex kan du se om sätet är upptaget eller blockat, samt lägga bevakning om något ändras.
 
Toppen