Senaste nytt

Tips önskas Mexico!

malmokalle

Medlem
Inför nästa vinterresa så bestämde vi oss för en 7-dagars kryssning från Miami och sedan 10-12 dagars solsemester någonstans i Florida. Satte mig framför datorn och letade bonusresor med Amex 241. CPH-MIA-CPH visade sig vara ganska enkelt och hittade bra flyg med Swiss. Bokade business CPH-ZRH-MIA ToR direkt på SAS sida för *A bokningar.

Vi har varit i Fort Lauderdale några gånger och har väl inte varit alldeles nöjda. Så kanske något nytt? Mexico? Tänkte att det kan bli svårt att hitta någon bra hemresa från Canún men mest på skoj så letade jag flyg från CAN till CPH. Men mot alla odds (?) så fanns två platser den 19 februari, CAN-IST-CPH med Turkish nya B787!

Confirmed: Turkish Airlines' New Business Class Seat | One Mile at a Time

Ringde SAS, detta var igår lördag, och fick snacka med en trött agent som hänvisade till Amex (!) på måndag eftersom dom inte får boka dessa biljetter. Jag berättade för honom att de har dom gjort tidigare och att det inte borde vara något problem. Nix, det går inte var svaret.

HUACA och denna gång var det en trevlig och hjälpsam dam som så klart skulle hjälpa mig. Men, det fanns bara en plats nu! Berättade att jag hade ringt tidigare och hon framförde då teorin att någon varit inne och kanske temporärt blockerat den ena platsen.

Så, HUACA 15 minuter senare. Denna gång en pigg kille och se på f-n, nu fanns det två platser. 10 minuter senare var allt klart och detta bekräftades med ett bokningsmail omgående.

Har läst igenom lite trådar för att få tips om plats och hotell, men kanske någon som har lite färsk input?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanGE

Medlem
Hade en resa till Tulum bokad i vintras, men bokade om till Kapstaden (2-4-1-bonusresa). Hur som haver, gjorde en hel del efterforskningar runt Cancun, Playa del Carmen, och just Tulum. Tillåter budgeten kan jag inte nog rekommendera några nätter vid Tulums kust (!) och bada i sk Cenotes (grottor).
 

Homer

Medlem
Ditt avatar antyder att du är intresserad av dykning, då är dyka i en cenote ett måste, det finns ett
20-tal vilken eller vilka beror på hur avancerad/erfaren du är.
 
Toppen