Senaste nytt

Tillgång till lounge i Bangkok

Jag fastnade i checkindisken då jag ville byta sittplats men jag gissar att de vanligaste ställena folk fastnar på är hos damerna i rulltrappan upp till security eller i immigration. Jag har klarat mig alla gånger förutom en och jag har gjort såhär många gånger så risken är nog liten men bra att veta...
Det finns en risk om man blandar in checkin, de övriga har ingen tillgång till din bokning och kan inte se om du inte betalat denna skatt som numera är inbakad i biljettpriset så det är nog ingen stor fara.

Om man bara mellanlandar är skatten inte inbakad i biljettpriset, min teori är att de ser på utseendet att boardingkortet inte är utskrivet på flygplatsen, t.ex är de du får på Arlanda är helvita och de du får på Suvarnabhumi har ett lila band på vänster sida.

Men i praktiken verkar det inte vara ett stort problem.

Om man bara mellanlandar är skatten inte inbakad i biljettpriset, min teori är att de ser på utseendet att boardingkortet inte är utskrivet på flygplatsen, t.ex är de du får på Arlanda är helvita och de du får på Suvarnabhumi har ett lila band på vänster sida.

Hur tror ni det är med förvaring av väskor i loungen? Om vi tar en dusch vid ankomst och sen tar en vända utanför. Tror ni man kan förvara väskorna i loungen?

Kanske inte är OK främst av säkerhetsskäl.

Jag vet att Thais lounger inte tillåter det. I avgångshallen finns ett ställe som heter left luggage där man kan lämna bagage för 100 BHT/dygn. Jag brukar lämna där, funkar bra men värdefullt handbagage vet jag inte om det passar för.

Last edited:

Fast om du kör med boardingkort i Thai’s app så kommer du runt det. Tom de flesta avgångar från BKK tillåter detta. Det brukar vara när du skall tillbaka igen från vissa flygplatser som du måste skriva ut.

Toppen