Senator skrev:Till frågan om kristallkulan så finns det väl relativt mycket indikativt man kan säga baserat på historik, trender och nuvarande politiska läget.1. De två stora demokratstyrda delstaterna Kalifornien och New York kommer öka pressen på ovaccinerade ned till 5 år. Man kommer inte kunna göra något utan tre doser. Maskkrav kommer finnas kvar, och restriktioner för antal platser inomhus (jag tänker 50% kapacitet) kommer finnas.2. De två stora republikanstyrda delstaterna Texas och Florida kommer leva vidare som att pandemin inte finns.3. En majoritet av den amerikanska befolkning kommer ha genomgången infektion innan sommaren.
Läs gärna Dr. Faucisintervju från igår4. På grund av den relativt låga vaccinationsgraden och många människor med underliggande sjukdomar kommer det amerikanska vårdsystemet få det tufft och det kan komma likna det triageupplägg som i mars/april 2020 i NYC. Redan nu ligger det 140.000 patienter på sjukhusen som är nästan toppnivå under hela pandemin. Smittspridning har inte nåt högsta nivån än.5. Flygbolagen och andra transportmedel kommer behöva ställa in på kort varsel pga. personalbrist på grund av smitta/sjukdom och/eller karantän.
United har för tillfälle 3.000 anställda hemma.6. Sportevenemang, teater, affärer, nöjesparker kommer stänga på grund av personalbrist i kortare eller längre tid.7. Jag tror CDC kommer uppdatera "Fully Vaccinated Status" till tre doser innan 15:e februari. Min gissning.8. Någon lockdown tror jag inte kommer i någon delstat. Det finns väldigt liten apatit för detta.Det blir en tuff vinter i Nordamerika och Europa är min slutsats.Klicka för att utvidga...