Lite tankar från dagens SFO-CPH-ARN.
Två timmars försening utlyst redan kvällen innan. Vid checkin på flygplatsen kunde de inte boka om anslutningsflyget, men delade ut $15 vouchers att använda före security.
Kort kö och trevlig personal i security.
Loungen ute på G är inget speciellt. Längst ut på piren finns det dock en liten terrass. Trots mulet väder och lätt duggregn var det skönt att sitta en stund där och andas frisk luft.
https://www.businessclass.com/forum/attachments/dsc_0705-jpg.123638/
Själva flygningen rätt händelselös. Ingen tranbärsjuice ombord längre. Full uppsättning bestick denna gång, men oklart varför eftersom det fortfarande inte serveras efterrätt. Val av kyckling, biff eller vegetariskt. Hur svårt ska det vara att kunna ge ut tryckta menykort?
https://www.businessclass.com/forum/attachments/dsc_0709-jpg.123636/
https://www.businessclass.com/forum/attachments/dsc_0711-jpg.123637/
Jag var fortfarande lite hungrig efter att ha ätit upp maten, det har aldrig hänt tidigare på SAS. Blev en liten tur till buffén. Bättre munskyddsdiciplin hos passagerarna än crew, och kabinen hölls relativt sval idag. Skönt.
Brickorna plockades in runt en timme efter avgång och då släcktes kabinen ner. Lite svårt att sova, när klockan är runt 15 lokal tid. SAS små ekonomiklasskuddar gör inte saken lättare. Förstår inte varför de envisas med dessa minimala och knöliga saker. En nittonkronorskudde från Ikea är både större och håller formen längre. Jag förutsätter att det är Hästens konkurrenter som sponsrat produkten ombord, för att dra varumärket i smutsen.
Blev några timmars sömn. Med både ansiktsmask och ögonmask på så hade det nog varit enklare att bara dra ett örngott över huvudet. Hoppade över frukosten.
Köpenhamn hälsade oss välkomna med 31 minuter kö i passkontrollen. Nytt bottenrekord. Det var ingen noggrann kontroll, utan kön berodde på att det bara var en lucka öppen.
Sitter nu i loungen, coronapapper behövs för att komma in. Ombokad till nästa avgång till ARN, som nu också är försenad.
För att sammanfatta så är det inga problem att resa in i USA eller att vara på plats. Lite annorlunda, men inte mer än att resa runt i södra Europa. Enda problemen på resan är de som SAS lyckats skapa helt själva, och för egen del funderar jag nu på hur man bäst spenderar 2x600 EUR i förseningsersättning...