F
fcx
Guest
Finns många sorters tygmasker, min erfarenhet är att det är en klar minoritet som använder engångsmasker. Jag tycker att det är mycket mer bekvämt med tyg än en pappersmask, och man slipper att lukt och smak från masken sätter sig i munnen (de är även OK ombord på amerikanska flygbolag och några europeiska). Sitter bättre och tappar inte formen lika mycket av att tas av och på hela tiden. Går bra att tvätta (med mild torktumling så håller de formen bättre). Tipset är att köpa innan avresa, finns på amazon. 5-10 stycken för 100-200 kronor. Jag har valt att ha med justerbara öronband för att få rätt passform. Annars är de som Uniqlo säljer i Sverige helt OK, men de är inte justerbara.RickardG skrev:Kan någon rekommendera en skön mask som är tillåten i NYC? Har jag läst rätt verkar det vara fritt fram att använda nästan vad man vill, och fokus för mig är något som är bekvämt (lätt att andas, sitter skönt) snarare än något som är bra på att filtrera luft åt ena eller andra håller.Klicka för att utvidga...