Senaste nytt

Tight transfer i Stavanger - oljelinjen till Houston

Ja, den väntade! När jag talade med kabinpersonalen på flighten till Stavanger så hänvisade de mig först till transfer-desken för ombokning, men efter lite dividerande och pilotanrop så gick de med på att vänta på mig. Jag var den enda passageraren son skulle med för övrigt. Det fick bli en joggingtur genom flygplatsen. Tyvärr kom inte väskan med, men det hade jag inte räknat med heller.

Det var superbra att planet väntade, men jag fick känslan att de inte är självklart att de väntar. Jag tror att det är bra att uppmärksamma personalen på inkommande flight att man ska med. Missar man flighten så kommer man högst troligt inte över Atlanten den dagen...
Det är service! Hur var flighten i övrigt?

Den var riktigt bra! Knapp halvfull kabin så gott om personal som gjorde ett riktigt bra jobb. Förutom alla vanliga serveringsrundor etc så gick de många extravarv ifall man behövde något övrigt. Riktigt serviceminded precis som det ska vara. Dessutom gillar jag konceptet med en liten kabin och all business. Det enda tråkiga är att stolarna inte går att fälla helt vågrätt, men västerut funkar det klockrent!

Dessutom lyfte vi precis vid solnedgång och flög med solen så jag fick en solnedgång som varade flera timmar. Det har aldrig hänt mig förut och det var riktigt läckert att kolla på!

Toppen