Senaste nytt

Tierra del Fuego/Eldslandet

Sofia

Medlem
Har fått för mig att en LH F till Buenos Aires bör kombineras med nåt annat spännande och då känns Tierra del Fuego som ett bra och annorlunda alternativ.
Är det någon som har varit där? Nån som vet hur det funkar med lokala flygbolag etc.

Ska man åka på en boka rundtur? Det är ju väldigt stort och kan kanske vara svårt att få till nåt på egen hand om man inte har massor med tid.

Alla tips mottages tacksamt!
 

jumbooze

Medlem
Hej, jag var där, reste runt lite, sitter i mobilen men om tittar efter mina reserapporter så får du lite inspiration.
Skickar länk när jag kommer till dator

14 flyg... resan söderut har börjat
 

Micce1980

Medlem
jumbooze: Ah, den där läsningen ska bli skoj :)

Rundresor gör vi inte så ofta men de vi gjort har vi varit nöjda med. Rätt skönt att ha en annan som sköter det praktiska och ännu mer värt när de som guidar är riktigt bra.

Flyg lär gå bra, men skulle se om det går några bra båtar som kan köra en där. Vi var lite lata och köpte en kryssning med Holland America - Zaandam då vi hade en hel del flygningar 2016-2017. Blev stopp på Puerto Montt, Castro, Puerto Chacabuco, Amalia Gracier, Punta Arenas, Ushuaia sen vidare ner till och runt i Antarktis och sen upp via Falklandsöarna, Puerto Madryn, Monte Video till Buenos Aires. Vi tog oss runt mest själva men självklart kan man köpa deras turer och bli guidad.
 

Sofia

Medlem
Vi kommer inte ha råd att göra nån kryssning till Antarktis tyvärr utan jag tänker mer att kombinera en LH F med nånting annorlunda så några dagar, kanske med lite hästridning, se den dramatiska kusten med pingviner och sen avsluta med lite vin runt Buenos Aires, typ.
Dock verkar det som sagt vara väldigt stort och ganska svårt att få ett grepp om, därav min tanke med en organiserad rundtur för att maixmera utfallet, så att säga.
 

tomle

Medlem
Var där i krokarna i januari i år. Flög från Buenos Aires med Aerolineas Argentinas, funkar fint men tänk på att man kan behöva köpa till baggage.
Buss i Argentina är bra och bekvämt men stora avstånd förstås, ta flyget ner från Buenos Aires till Eldslandet, så kan ni åka buss där nere om det behövs.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Enbart en liten del av nationalparken med samma namn är öppen för allmänheten, du kan göra
en dagstur med med bil eller tåg från Ushuaia men inte så mycket mer.
Förutom kryssningar till Antarktis går det också att göra kortare turer med båt av olika storlekar.
även dyka Welcome to Ushuaia Divers!
 
Last edited:
Toppen