Senaste nytt

Tidtabellsändring SAS

lephantome

Medlem
Hej
jag har fått nedanstående mail. Inga stora förändringar i tid men jag hade ändå tänkt att ändra eller avboka den här resan. Kan jag be SAS göra det utan några kostnader (min plusbiljett var en "plus saver" med helt andra avbokningsvillkor än jag räknat med)

En tidtabellsändring har skett och det kommer att påverka er resa.
Se ny resplan nedan:

Vi beklagar den olägenhet detta kan medföra för dig. Om de nya tiderna inte passar, vänligen ta kontakt med oss så att vi kan se på alternativa lösningar.
Om vi inte har hört ifrån dig inom 10 dagar anser vi att du har accepterat den nya resan och att detta är vårt nya avtal med dig.

• Gilla
Reactions: Gus
Min erfarenhet är att SAS generellt är väldigt generösa med ombokningar vid tidtabelländringar, så länge du håller dig till ursprunglig routing.
Om det däremot tillåter avbokning för en liten tidtabellsändring vet jag inte.

Instämmer att SAS är väldigt generösa kring detta.

Har även jag fått avboka och omboka biljetter (normalt ej ombokningsbara) vid 5-minuters ändringar precis som ovan.

Har även lagt till ett ben, min erfarenhet är att ta detta via chatten och vara proaktiv med ditt nya förslag på routing.

Har som sagt inte varit några problem så läge ändringen gäller ungefär samma tider och resdag som den ursprungliga bokningen.

Jag ringde och till en början var det inte alls generöst. Vanliga av- och ombokningsregler vilket hade kostat mig 3*600 i avgifter förutom skillnaden i pris för de nya biljetterna. Efter att jag ifrågasatte det frågade han en kollega och då var det OK att avboka utan kostnad. Däremot skulle ombokning fortfarande kosta. Konsekvensen blev att jag avbokade utresan och bokade en ny resa utan extra avgifter.
Tack för input dock, alltid bra att kunna ringa lite påläst.

Toppen