Senaste nytt

Tidig check in

Wendestam

Medlem
Upptäckte precis att det gick att checka in på en flight som jag har med avgångstid om 32h. Såg detta av en slump när jag var inloggad på nya hemsida (!).
Detta var nytt för mig, någon som vet när den öppnar? Jag levde i tron att det var 22h innan avgång, eller 24h i appen.
(Är ingen connection utan en ny utresa det gäller)
 

agehall

Medlem
Ja, så har det varit ibland sedan länge. Jag får det inte på alla flighter, men många går det att checka in på långt innan 24h.
 

Wendestam

Medlem
Är det destinationsstyrt eller bara en "slump" om det dyker upp? Eller SAS IT som spökar... ;) I mitt fall gäller det Arlanda-Oslo.
 

palmen

Moderator
Upptäckte precis att det gick att checka in på en flight som jag har med avgångstid om 32h. Såg detta av en slump när jag var inloggad på nya hemsida (!).
Detta var nytt för mig, någon som vet när den öppnar? Jag levde i tron att det var 22h innan avgång, eller 24h i appen.
(Är ingen connection utan en ny utresa det gäller)
Det är 36h innan som online checkin öppnar, så har det mig veterligen varit de senaste 3-4 åren. Inget man skyltar med direkt, officiellt går de ut med att det är 22h innan men det är som sagt inte helt sant.

Jag checkade själv precis in på CPH-SFO på onsdag som avgår om 37h, hur kunde jag nu göra det om det är 36h innan? Jo min connection från Stockholm öppnade checkin på för 1½h sedan och därmed kan jag checka in hela resan. Fick BN#1 på båda flighterna
 

agehall

Medlem
För mig funkar det iallafall inte på alla flighter, men jag har inte sett något mönster i när jag kan checka in tidigt.
 

palmen

Moderator
För mig funkar det iallafall inte på alla flighter, men jag har inte sett något mönster i när jag kan checka in tidigt.
Ibland får jag upp att man måste checka in på flygplatsen, alla andra gånger har jag kunnat checka in 36h innan första flighten i bokningen.
 
Toppen