Thailands krav/regler för inresa under pandemin

E.K skrev:Jag plöjde igenom massvis med hotell tills jag råkade hitta en som erbjöd hela kittet vid sidan om som tilläggBilden nedan körde jag som hotellbokning samt testbokning.Dagen efter kom ett mail från hotellet att dom godkänt förfrågan från TH Pass.Dag 5 bokades separat på samma hotell.Visa bifogad bild 126114Klicka för att utvidga...
Mycket intressant läge, var det bra pris på detta paket?

apknug skrev:Mycket intressant läge, var det bra pris på detta paket?Klicka för att utvidga...
Lite googel och test bokning så...

ca 7 315 THB för 2p dag 1

ca 4 815 THB för dag 2

img_580605728156098444.jpg

img_-1005346763646374742.jpg

Lord skrev:Ansökte om Thailand Pass idag (lördag) kl. 10:41, blev godkänd kl. 13:18. Bra jobbat!Klicka för att utvidga...
Tack! Bra att veta att det inte för tillfället inte verkar vara något större sug efter Thailand Passen.

Tyvärr testade mina bekanta som jag hjälpte med passen positivt när dom gjorde PCR testet igår.

Flygbiljetten har jag ändrat till "open ticket" och en ny Thailand Pass ansökan måste göras.

Någon här som testat positivt och flyttat på resan.

Följdfråga: Hur många dagar fram flyttades resan.

E.K skrev:Tack! Bra att veta att det inte för tillfället inte verkar vara något större sug efter Thailand Passen.Tyvärr testade mina bekanta som jag hjälpte med passen positivt när dom gjorde PCR testet igår.Flygbiljetten har jag ändrat till "open ticket" och en ny Thailand Pass ansökan måste göras.Någon här som testat positivt och flyttat på resan.Följdfråga: Hur många dagar fram flyttades resan.Klicka för att utvidga...
Tror inte det har något med ev "sug" att göra.

Dom har anpassat prosessen just för så många ansöker så att det hela ska gå snabbare.

Förut så skickades ev förfrågan om bokning till hotellen efter kl 18 varje dag.

Nu ska det skickas varje timme, vilket gör att prosessen går snabbare.

Detta har man just behövt göra just för att så många ansöker...

lillemannen skrev:Kontakta hotellet och kolla upp att man har skickat vidare. Annars är det bara att söka en gång till, har det gått 7 dagar är det något fel. Jag fick inte någon bekräftelse eller så men kollade med mitt nummer och blev godkänd inom 3 dagar.Klicka för att utvidga...
Hotellet gjorde ansökan för mig när de insåg att jag kanske inte kommer. De har lagt ner massa tid och är jättetacksam för deras hjälp.

Kommer stanna i 5 dagar så jag ansåg att inte jag behöver göra det andra testet dag 5.

Hotellet höll med.

Fick ändå denied ett par gånger till.

Fick efter många om och men två godkända ansökningar, varav den andra blev rejectad igår.

Nu är jag iallafall incheckad och tar en öl på norrskens loungen i väntan på avgång. Ska bli kul att testa Finnairs business produkt.

Fått svar från Thai angående TG 962/963 med tekniskt stopp i Phuket på väg till Bangkok. Detta räknas inte som transfer.

upload_2022-2-18_9-42-50-png.126372

Kom iväg till BKK efter snökaoset, dock tyvärr Swiss-försening från ARN till ZRH, så istället för en efterlängtad first-resa blev det ombokning till TG 961. Ganska ok trots allt. Framme i BKK gick det på mindre än 15 min att gå från planet genom alla kontroller ut till den bokade taxin till sjukhusprovtagningen. Välordnat med många som jobbar men också säkert lite tur. Kul att kunna resa österut igen!

Test and go enligt TAT idag

Dag 5 på hotel och andra pcr test slopas från 1 mars. Endast 1 antigen snabbtest på dag 5

Hej, har ett positiv pcr test som togs idag. Jag var sjuk förra veckan, men valde att ta ett test som jag visste skulle visa positivt och utifrån datumet kunna få ett friskintyg. Är det någon av er som vet hur de ställer sig till ett sådant intyg vid ankomst i Thailand. Pcr kommer ju visa positivt upp till 6 månader. Någon med erfarenhet?

Hjalmar skrev:Hej, har ett positiv pcr test som togs idag. Jag var sjuk förra veckan, men valde att ta ett test som jag visste skulle visa positivt och utifrån datumet kunna få ett friskintyg. Är det någon av er som vet hur de ställer sig till ett sådant intyg vid ankomst i Thailand. Pcr kommer ju visa positivt upp till 6 månader. Någon med erfarenhet?Klicka för att utvidga...
Det står på flera ställen att man godkänner ett positivt PCR så länge som du har ett tillfrisknadsbevis från läkare!

Du kan ju tex läsa det som står på thai pass sidan...

12-jpg.126573

Er det nogen opdateringer om om/hvornår de forventer at tage krav om 2 test efter ankomst bort? Det gør meget bestemt at jeg ikke kommer til at rejse til Thailand. Riskoen for tvungen isolation/hospital hvis man tester positivt udelukker fuldstændigt, at Thailand er en mulighed.

LarsCph skrev:Er det nogen opdateringer om om/hvornår de forventer at tage krav om 2 test efter ankomst bort? Det gør meget bestemt at jeg ikke kommer til at rejse til Thailand. Riskoen for tvungen isolation/hospital hvis man tester positivt udelukker fuldstændigt, at Thailand er en mulighed.Klicka för att utvidga...

1 mars är det 1 pcr vid ankomst test and go. Sen antigen snabb test dag 5 som man själv tar.

LarsCph skrev:For begge to.Klicka för att utvidga...

Om jag förstått rätt så test 1 pcr vid hotellet så kan de bli sjukhus eller att man får stanna på hotellet tills man är frisk så man bör kanske kolla att försäkringen täcker hotel karantän.

Vad gäller andra hem test vet jag ej. Men skulle de vars positivt så borde man väl kunna stanna i karantän där man befinner sig.

Kommer säkert fler rikt linjer när de tags i bruk 1 mars.

micke99 skrev:Om jag förstått rätt så test 1 pcr vid hotellet så kan de bli sjukhus eller att man får stanna på hotellet tills man är frisk så man bör kanske kolla att försäkringen täcker hotel karantän.Vad gäller andra hem test vet jag ej. Men skulle de vars positivt så borde man väl kunna stanna i karantän där man befinner sig.Kommer säkert fler rikt linjer när de tags i bruk 1 mars.Klicka för att utvidga...

Man kan ansöka från 1/3, inresa tidigast 7/3 enligt dessa regler.

Hjalmar skrev:Hej, har ett positiv pcr test som togs idag. Jag var sjuk förra veckan, men valde att ta ett test som jag visste skulle visa positivt och utifrån datumet kunna få ett friskintyg. Är det någon av er som vet hur de ställer sig till ett sådant intyg vid ankomst i Thailand. Pcr kommer ju visa positivt upp till 6 månader. Någon med erfarenhet?Klicka för att utvidga...

Officiellt ska det fungera. Jag har bekräftade uppgifter på ett flertal som trots alla papper i ordning har varit tvungna att sitta i karantän vid ankomst. Jag hade personligen ej rekommenderat det.

Back