Tostarp skrev:Egentligen är det inte alls 'svårt' eller 'krångligt'. Det står tydligt hur man ska göra och vilka dokument man ska ha. Det är bara det att man måste avsätta några timmar till att fixa fram allt, scanna, ladda upp etc etc. Sett ur det perspektivet så är det betydligt jobbigare.Mitt stora problem är att jag har en Swiss revenue till BKK (som Swiss vägrar ändra) och då man enligt reglerna ska flyga direkt till sandbox så kan jag få problem...Klicka för att utvidga...
henrik l skrev:Så internationella var dom inte när jag fick första dosen i JönköpingFår gräva vidare.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Vad skönt att Region Stockholm hade fel på överföringen till NVR i början av juli så jag har Covidbevis med en dos sparatKlicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Vad skönt att Region Stockholm hade fel på överföringen till NVR i början av juli så jag har Covidbevis med en dos sparatKlicka för att utvidga...
ante_77 skrev:Det var väl snack om att transfer skulle bli ok.Klicka för att utvidga...
Om jag får svara den här då jag åkte till Bangkok i våras - Jag använde AXA >> COVID insurance for Thailand's foreign visitor... :: AXA Thailand som jag tycker är det säkraste valet. Men det finns andra också förstås.Tonton skrev:@Tostarp- hur har du löst med försäkringen som man måste ha?Klicka för att utvidga...
Vad kosta det?raphaelmak skrev:Om jag får svara den här då jag åkte till Bangkok i våras - Jag använde AXA >>COVID insurance for Thailand's foreign visitor... :: AXA Thailandsom jag tycker är det säkraste valet. Men det finns andra också förstås.Klicka för att utvidga...
Det beror på utreselandets risknivå (inklusive transfer). När jag åkte i våras kostade det ungefär 4300 baht då jag åkte med Lufthansa och Tyskland hade då en högre risknivå än Sverige. Nu kostar det 2770 baht som jag har kollat just nu.Lasse Kongo skrev:Vad kosta det?Klicka för att utvidga...
Just nu verkar det som att samma pris erbjudas (2770 baht) oavsett när var man göra transfer i Europa (men förstås kan situationen ändras med kort varsel). Men vissa länder finns inte med i listan, tror dessa är kanske de som för närvarande inte ges godkännande till inresa. Man måste också specificera var man ska ha varit för de 30 dagarna före inresan.Tostarp skrev:Transfer eller inte transfer, det är frågan......Klicka för att utvidga...
Ja, vi får se om den godkänns... Dem ska ändra coe också kanske. Till en lättare process. The thailand pass kallar dem det.raphaelmak skrev:Enligt Thaiger idag >>Curfew reduction, easing more restrictions on CCSA agenda today | Thaigerfinns Sverige med på en lista med 18 länder som TAT har förslagit för karantanfri inresa f.o.m. 1 november, som väntar nu på godkännande från CCSA.Klicka för att utvidga...
Med hänvisning till den förslagna 500 baht inreseskatten förväntar jag en process som liknar USA:s ESTA idag, där man skickar in ett webbformulär och betalar avgift, sedan väntar på godkännande i typ 72 timmar. Intressant också att notera att 500 baht motsvarar ungefär $15 som är lik USA:s nivå ($14).Johnjohn skrev:Ja, vi får se om den godkänns... Dem ska ändra coe också kanske. Till en lättare process. The thailand pass kallar dem det.Klicka för att utvidga...
Ja, dem får snabba på sig nu tkr jag att komma med ett definitivt beslut vad som skall krävas.raphaelmak skrev:Ännu en dag har passerat utan besked från CCSA. Många förslag om vilka länder ska beviljats inresa till Thailand den 1 nov har rapporterats av medier, från de 5 länder som i måndags nämndes av Prayut eller "åtminstone 10 länder" som han sa, till 27 länder däribland Sverige inte ingår (i tisdags -เช็กที่นี่! เปิดชื่อ 27 ประเทศเสี่ยงต่ำ จ่อบินมาเที่ยวไทยแบบไม่ต้องกักตัว | เดลินิวส์), till så många som 38 länder däribland Sverige ingår (i torsdags - samtliga EU + nordiska länder + ytterligare 9 länder ingår -เล็งไฟเขียว 38 ประเทศ เข้าไทยไม่กักตัว แง้มจากสหภาพยุโรปอื้อ | เดลินิวส์).Officiella nyhetsbyrån NNT citerar bara Prayuts sammanfattning att kriterier fortfarande övervägas (National News Bureau Of Thailand).Det ses ut som vi får vänta till kanske bara dagar innan 1 nov.Klicka för att utvidga...