Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Johnjohn skrev:Det som tog mest tid var att vänta på taxin..allt annat var riktigt smidigtUndrar varför Thailand är tvåa i världen med flest dödsfall i trafik.....Visa bifogad bild 123283Klicka för att utvidga...

Ser inte problemet med trafikfaran där. Han har ju både mask och plexiglas, what can go wrong?

Något som är minst lika trafiksäkert är att motorcyklisterna har mask, men inte hjälm.

Hehe vansinne är det.

Ja mopparna som är minst 80% av dödsfallen... Sista 20% är den taxin jag åker i som orsakar

USM. Ingen servering på planet och stissig crew som ville att man skulle handsprita hela tiden. Jag blev bryskt väckt för att munskydd hade halkat under nästippen. PCR på flygplatsen och så iväg till hotellet för att bli inlåst.

Ni som är på plats, hur funkar detta i praktiken, ska jag vara ärlig har jag inte orkat kolla upp det noggrannare hur läget är med barer.

https://www.businessclass.com/forum/attachments/c25bdd3a-ad61-4853-886c-ea312fe37d60-jpeg.123286/

Behöver jag fylla resväskan med vinflaskor och tömma taxfreen på utresan?

EDIT: Vi har även bokat en vecka på Hilton i Hua Hin, verkar vara helt torrlagt där... nu går vi upp i stabsläge och får tänka om var fan vi ska vara under våra 12 dagar...

Ansökte idag för "Thailand pass" och typ 1 minut efter ansökan trillar "Thailand passet" ner i mailen.

Det är ju nästan för bra för att vara sant?!

Visst behövde maila försäkringsbolaget etc men vi snackar ju max 15 minuters arbete totalt - imponerande!

Rickard_O skrev:EDIT: Vi har även bokat en vecka på Hilton i Hua Hin, verkar vara helt torrlagt där... nu går vi upp i stabsläge och får tänka om var fan vi ska vara under våra 12 dagar...Klicka för att utvidga...
Polares farsa äger bar, torrlagt och typ fängelse om de serverar ändå. Så stabsläge och boka om låter lämpligt, eller ta chansen och bli nykterist. ;-)

jonten skrev:Polares farsa äger bar, torrlagt och typ fängelse om de serverar ändå. Så stabsläge och boka om låter lämpligt, eller ta chansen och bli nykterist. ;-)Klicka för att utvidga...
Låter ju livsfarligt att bli nykterist, får man automatiskt ett medlemskap i IOGT-NTO om man har 7 nyktra dygn på en semester?

Skämt å sido, en del av semesterkänslan är att kunna ta en sig en pilsner vid poolen vilken tid på dygnet som helst och avsluta kvällarna med en god cocktail!

Här serveras det öl och drinkar i mängder. Stänger 23... 0.00 om man har deal med polisen.... Så dricka öl på "restaurang" är inga problem. I phuket iaf...

Lördagstur. Lite molnigt men skönt. Nai harn beach.

Fick svar från testet 18.00. Tog det 14.00.

img_20211113_135207_874-jpg.123330

Bangkok skrev:Trevligt! Jag sitter och äter frukost på Clarion Arlanda och väntar spänt på att få checka in. Mitt första flyg sedan mars 2020, som ett barn på julafton.Klicka för att utvidga...
Sweet! Safe travels!

Något som jag missat är att man får ett antigen test kit med sig när man landar som man ska ta dag 6 och scanna resultatet i appen om jag fattat det rätt.

EBGGOT skrev:Var det stenhårt att man skulle vara på rummet innan man fick svaret eller fick man röra sig på hotellet?Klicka för att utvidga...
Ja stenhårt..

Men du kan få saker levererat. Beställde mat från food panda b la.

Här på Samui verkar det inte vara torrlagt iallafall? Kanske är regionala förbud?

Iofs är ju allting stängt runtomkring men här på hotellet är det fri fart...

Tostarp skrev:Här på Samui verkar det inte vara torrlagt iallafall? Kanske är regionala förbud?Iofs är ju allting stängt runtomkring men här på hotellet är det fri fart...Klicka för att utvidga...

Hej, SHA certifierade restauranger och hotell får servera alkohol. Således har även många barer blivit ”restauranger”.

Min kompis landade kl 06.30 imorse... Han får inte svar innan 21.00 har dem sagt.

Så räkna med att det tar lång tid om ni landar i Bkk..

Bangkok skrev:Hej, SHA certifierade restauranger och hotell får servera alkohol. Således har även många barer blivit ”restauranger”.Klicka för att utvidga...
Gäller detta hela Thailand?

Har en bokning i Hua Hin och Phuket, men Hua Hin verkar ju torrlagt och jag är inte jättesugen på inrikesflyg.

Sätter mig hellre i en bil i 3-4h

Back