Senaste nytt

Thai Airways generellt Uselt!?

JensE

Medlem
Tack för allas feedback. Jag undrade detta då jag läste om att förr brukade människor fråga om det fanns möjlighet till uppgradering i mån av plats. Men uppenbarligen är det inte så längre 2023. Och att nu har även AmEx tappat värde och är TRASH.
Fråga crew när du går ombord, bara för 3-4 månader sedan när jag flög så kunde folk köpa uppgradering ombord med kreditkort för fast pris när det fanns tomma stolar. Kommer inte ihåg vilka summor det handlade om dock.
 

Hissen

Medlem
Upptäckte idag när jag flög Jakarta Bangkok att dom ändrat villkoren för cash standby upgrade.

En klar förbättring av villkoren. Förut var du tvungen att ha bokningsklass typ Y, B för att få någotsånär rimligt pris. Nu verkar det vara ett enhetspris för all economy till business. Kommer inte ihåg priserna förr exakt men påminner om priserna från högsta bokningsklass, dvs nästan rimligt. (Tittar dock på priser inom Asien).

Tänkte prova men ångrade mig då jag redan pröjsat extra för att sitta på första raden i econmy.

Upgrade miles reward verkar vara typ densamma som förut…


Giltigt till 23/12-23.
 
Tack för allas feedback. Jag undrade detta då jag läste om att förr brukade människor fråga om det fanns möjlighet till uppgradering i mån av plats. Men uppenbarligen är det inte så längre 2023. Och att nu har även AmEx tappat värde och är TRASH.
Jag tror du kanske missförstått feedbacken lite. Det är inte så att Amex Platinum är trash, det finns många bra förmåner (loungetillgång, fast track, reseförsäkring, automatisk status i flera hotellprogram etc) som många har stor nytta av. Alla dessa förmåner är officiella och publicerade, och gäller för alla som köper kortet. Däremot kommer du inte få någon inofficiell extra fin behandling, från flygbolag eller någon annan, enkom för att du är en så speciellt viktig individ att du kan ha ett Amex-kort. Det är möjligt att det, kanske, i viss mån, var så på 80-talet, men definitivt inte sedan dess...
 

henrik l

Medlem
Upptäckte idag när jag flög Jakarta Bangkok att dom ändrat villkoren för cash standby upgrade.

En klar förbättring av villkoren. Förut var du tvungen att ha bokningsklass typ Y, B för att få någotsånär rimligt pris. Nu verkar det vara ett enhetspris för all economy till business. Kommer inte ihåg priserna förr exakt men påminner om priserna från högsta bokningsklass, dvs nästan rimligt. (Tittar dock på priser inom Asien).

Tänkte prova men ångrade mig då jag redan pröjsat extra för att sitta på första raden i econmy.

Upgrade miles reward verkar vara typ densamma som förut…


Giltigt till 23/12-23.
Tackar, det där var intressant. Flög sträckan för snart ett år sedan, då jag satt på andra raden i economy och hade tre säten för mig själv, så det var bara att gå 5 m till galley och fylla på glaset på en ganska tom flygning. Flyger samma sträcka igen om knappt en månad, rewardbiljett från Life Miles, frågan är hur det blir med ev poäng. Kan ju nästan vara värt:D
 

Hissen

Medlem
Upptäckte att man nu slagit ihop Thai Airways och Thai Smile incheckningen på BKK till gemensam incheckning på H row för ekonomi klass. Rop Gold och * Gold får nu samsas med Thai Smile plus. Denna morgon var det kanske 50 pers i den kön. Innan förändringen har det varit max 10 pers i den kön. Gick väldigt långsamt. Hade nog varit hugget som stucket om man valde vanliga kön. Dessutom bara 3 agenter som öppnat av 5.

Dessutom har personalen lärts sig något om flödet till säkerhetskontrollen och Immigration. Det har varit en tidsvinst att gå till högra kontrollen, mittemot entré 9, då få har hittat dit. Nu står personal och stänger av ingången till den vänstra om det är mycket folk och hänvisar till högra. Bra för totala antar jag. Men man får nog lägga på 45 minuter och anlända tidigare till flygplatsen om man flyger Thai.
IMG_5873.jpeg
 

lillemannen

Medlem
Senast använde jag A/B row för en vecka sedan och säkerhetskontrollen där med Thai. Tror du kan använda denna fortfarande.
H row var/är Thaismile checkin area när det gällde utrikes.
@SAS_CPH_Lounge brukar också pendla och kan nog kolla och bekräfta.
 

Hissen

Medlem
Senast använde jag A/B row för en vecka sedan och säkerhetskontrollen där med Thai. Tror du kan använda denna fortfarande.
H row var/är Thaismile checkin area när det gällde utrikes.
@SAS_CPH_Lounge brukar också pendla och kan nog kolla och bekräfta.
Business är A. Har aldrig fått checka in i ekonomi där med *-A eller ROP gold. Men kan erkänna att det var länge sedan jag testa. B har väl aldrig haft guld kö? Med Thai A citi bank preffered kredit kort kan jag boka meet & greet men fortfarande H, (om jag flyger Thai). Thai smile incheckning på G är borta, flyttat till H. (Iallafall idag).
 
Senast använde jag A/B row för en vecka sedan och säkerhetskontrollen där med Thai. Tror du kan använda denna fortfarande.
H row var/är Thaismile checkin area när det gällde utrikes.
@SAS_CPH_Lounge brukar också pendla och kan nog kolla och bekräfta.
Får återkomma vecka 48. Den här ggn blev det SAS (åker hem på lördag).

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 
Toppen