Senaste nytt

Telia Semestervecka - fler som haft problem ?

plover

Medlem
Hej forumet, har nyttjat denna tjänst vid kortare resor och det har fungerat utmärkt till senaste halvåret. Under de senaste 10 åren så har jag fått välkomstmeddelandet direkt vid landning, och då beställt via deras SMS-tjänst (4466). Inom ett par minuter har då bekräftelsen kommit och så är tjänsten aktiverat. MEN sedan i somras har följande inträffat vid tre olika tillfällen;
i) landning, påslag av mobil, välkomstmejl kommer och jag beställer direkt
ii) inget bekräftelsemejl kommer förrän 12-24 timmar senare

Resultatet blir en mobilsurfräkning som överstiger de fasta priset på 299:- för första dagens/halvdagens användning.
Nu undrar jag om jag är ensam om detta ? I så fall skall jag ju beställa och aktivera tjänsten ett dygn före avresa, men då "tappar" man ju första tiden till aktivering.

En gång, ingen gång - men tre gånger och det har varit i USA och London vid tre tillfälle.
 

fcx

Medlem
Hej forumet, har nyttjat denna tjänst vid kortare resor och det har fungerat utmärkt till senaste halvåret. Under de senaste 10 åren så har jag fått välkomstmeddelandet direkt vid landning, och då beställt via deras SMS-tjänst (4466). Inom ett par minuter har då bekräftelsen kommit och så är tjänsten aktiverat. MEN sedan i somras har följande inträffat vid tre olika tillfällen;
i) landning, påslag av mobil, välkomstmejl kommer och jag beställer direkt
ii) inget bekräftelsemejl kommer förrän 12-24 timmar senare

Resultatet blir en mobilsurfräkning som överstiger de fasta priset på 299:- för första dagens/halvdagens användning.
Nu undrar jag om jag är ensam om detta ? I så fall skall jag ju beställa och aktivera tjänsten ett dygn före avresa, men då "tappar" man ju första tiden till aktivering.

En gång, ingen gång - men tre gånger och det har varit i USA och London vid tre tillfälle.
Samma problem för några år sedan. Krävdes några vändor med supporten för att reda ut, och har funkat sedan dess.
 
Toppen