Senaste nytt

Teckna bredband och mobilabonnemang hos A3 och kan få upp till 28.000 EuroBonus Extrapoäng

Dr. Miles

Expert
Jag har fått följande e-mail från SAS nyligen.
SAS skrev:
UPP TILL 28 000 EXTRAPOÄNG HOS A3

Nu kan du som EuroBonus-medlem tjäna upp till 28 000 Extrapoäng, genom att välja mobil- och bredbandsleverantören A3.
Välj en leverantör som förstår reseglädje. A3 (tidigare T3 och AllTele) har levererat bredband, telefoni och IT-tjänster sedan 2002, alltid med målet att göra det uppkopplade livet tryggare och trevligare. Bli kund och tjäna dina första poäng direkt och ytterligare poäng för varje månad som du har ditt abonnemang. Ett perfekt sätt att surfa dig till nya resor.

Byt enkelt och lev mer | A3
 

Dr. Miles

Expert
Mobilabonnemang:

Screenshot20180208 05 A3.png


Bredbandsabonnemang:

Screenshot20180208 06 A3.png


Båda abonnemang förutsätter att man tecknar med 24 månaders bindningstid.
 

M.K

Medlem
Ja du gjorde visst det herr Doktor :) Bara skrota min tråd. Lämnar precis Amex loungen och ska boarda :)
 

pqvst

Medlem
Verkar ju vara jätte dyrt, eller har jag missuppfattat? T.ex. mobiltelefoni ger 13000 extrapoäng för 10000 kr (0.769kr/poäng).

Man kan ju lika bra köpa extrapoäng från SAS (0.2kr/poäng), eller flyga till USA några gånger och få baspoäng istället...
 
Verkar ju vara jätte dyrt, eller har jag missuppfattat? T.ex. mobiltelefoni ger 13000 extrapoäng för 10000 kr (0.769kr/poäng).

Man kan ju lika bra köpa extrapoäng från SAS (0.2kr/poäng), eller flyga till USA några gånger och få baspoäng istället...
Så kan du räkna om du inte kommer att använda abonnemanget. Men om du har ett annat och byter till detta får du ju räkna på mellanskillnaden för att räkna ut kostnaden per poäng eftersom du redan har en kostnad för ditt abonnemang.
För mig blir det för dyrt, på det sättet som du räknat, eftersom jag har telefon via jobbet. Så det skulle bli en ren extrakostnad för mig.
 

Dr. Miles

Expert
Ser ut som 40 månader bindningstid? 250p/månad * 40 = 10.000

Eller räknas signuppoängen in i de 10k
Jag skulle tro det.

T ex mobilabonnemanget Fastpris 40 GB ger 13.000 poäng och det står 5.800 poäng som välkomstpoäng.

13.000 - 5.800 = 7.200
7.200 / 300 = 24 = 24 månader


A3 skrev:
Utbudet av hastigheter kan variera beroende på stadsnät

Poängexempel, Bredband 1000/1000 Mbit/s via fiber 24 mån bindningstid, Mobilabonnemang Fastpris 24 mån bindningstid med 40 GB surf + iPhone X 64 GB
 
Toppen