Senaste nytt

Tax free shopping i UK

Tomas E

Medlem
Jag har inte sett detaljerna än, men dagens "mini" budget säger att det ska bli tax free shopping i UK för turister. Det lär nog locka er som bor i Sverige till lite shopping och extra resor.
Nu har det meddelats att av den nye finansministern (årets fjärde) att det inte blir något av med taxfree-planerna, tillsammans med de flesta andra tilltänkta skattesänkningar.
Då lär det hinna ändras med de kommande 5 premiärministrarna under den tiden.
Nu tycker jag att du något överdriver den aktuella politiska instabiliteten i Storbritannien. Fyra finansministrar på ett år har faktiskt hänt förut. 1827 närmare bestämt. ;)
 

trekker

Medlem
Nu har det meddelats att av den nye finansministern (årets fjärde) att det inte blir något av med taxfree-planerna, tillsammans med de flesta andra tilltänkta skattesänkningar.

Nu tycker jag att du något överdriver den aktuella politiska instabiliteten i Storbritannien. Fyra finansministrar på ett år har faktiskt hänt förut. 1827 närmare bestämt. ;)
Trodde faktist inte att jag skulle få rätt under en månad, nu är det iof en ny finansminister och inte en ny premiärminister. Men om följer nyheterna så lär en ny premiärminister vara på gång också, och då kanske en ny finansminister och åter igen taxfree shopping. :oops:
 
Toppen