Senaste nytt

Ta med soundbar i handbagage?

Petter

Medlem
Ska eventuellt till USA, om vi kommer iväg funderar jag på att köpa en soundbar på plats.
Den överstiger måtten för vanligt handbagage, skulle den kunna klassas som musikinstrument och få eget säte eller ska man checka in den? ( risk för att den blir stulen? )

( flyger plus )

Har någon av er haft en soundbar som handbagage?

Försöker du köpa en Sonos Arc så är de slutsålda överallt. Oftast är ju de större paketerade väl, så bara att checka in på special bagage.

Sonos Beam 2 ser jag inga problem att ta med som handbagage.

Om du vet vilken bar du funderar på så kan jag smita in på bestbuy och ta bild på paketet.

Jag hade ställt mig frågan om det är värt besväret för att tjäna ~1500:-? Förutsatt att du inte blir kollad i tullfiltret då den snarare kostar dig 500:- mer än om du köper den i Europa..

Last edited:
Jag hade ställt mig frågan om det är värt besväret för att tjäna ~1500:-? Förutsatt att inte du inte blir kollad i tullfiltret då den snarare kostar dig 500:- mer än om du köper den i Europa..
Samma här.. och behov av strömadapter samt sämre andrahandsvärde och konsumentskydd

Jag hade ställt mig frågan om det är värt besväret för att tjäna ~1500:-? Förutsatt att du inte blir kollad i tullfiltret då den snarare kostar dig 500:- mer än om du köper den i Europa..

Har inte hittat den i Sverige ännu, Amazon skeppar inte just den modellen hit..

känns tråkigt att köpa den "äldre 700 varianten" när den andra dykt upp

Jag stod valet och kvalet mellan 900 och Arc. Ljudet på Arc var mycket bättre än 900, speciellt när man lyssnade på musik. Film var likadant skulle jag säga.

Dessutom så säljer Ikea Sonos tavlor för bakre kanaler som smälter in och de brukar vara på rea i tid och otid. Köpte min a för $149 styck och ger grymt bra ljud.

Ska kolla paketet på tisdag. När det gäller adapter så behövs det inte då bara bara har en standard plug där man bara byter ut själva kabeln.

Jag stod valet och kvalet mellan 900 och Arc. Ljudet på Arc var mycket bättre än 900, speciellt när man lyssnade på musik. Film var likadant skulle jag säga.

Dessutom så säljer Ikea Sonos tavlor för bakre kanaler som smälter in och de brukar vara på rea i tid och otid. Köpte min a för $149 styck och ger grymt bra ljud.

Ska kolla paketet på tisdag. När det gäller adapter så behövs det inte då bara bara har en standard plug där man bara byter ut själva kabeln.

Blir man nu sugen att köpa Symfonisk tavlorna är det värt att hålla sig till imorgon (19 dec) när ikea säljer dom till family medlemmar för 1077kr Julklappar till otroliga priser med IKEA Family - IKEA

Toppen