henke12
Medlem
Hej!
Torsdagkväll 19 september bokade jag en biljett åt fru henke12 ARN-HKG-ARN med Swiss i Businessclass i slutet av Oktober för ca 18000SEK på Swiss hemsida.
Morgonen efter visade sig det dock att det var lite för tidigt att boka då frun inte fått sitt schema fastställt.
Kom då på att Swiss borde ha 24h öppet köp som de flesta europeiska bolagen,
Jodå! Jajjamen, Swiss erbjuder 24h öppet köp (med några små passusar som inte var tillämpliga dock) Perfekt!
Fredag eftermiddag 20 september ringde Swiss kontor i Hong Kong för att boka av,
Inga problem, däremot bad agenten mig själv gå in på swiss.com och fylla i ett refundformulär då hans avdelning inte kunde göra återbetalning i annan valuta! Men biljetten var nu avbokad! Ingen stress att fylla i formuläret men som mitt motto lyder;
"Om det är nåt som ska göras, vad är det för fel på nu?" Gjorde det på en gång!
Sagt och gjort, allt frid och fröjd.
Helgen gick och schemat fastställdes så Måndag 23 september bokade jag en ny biljett,
Denna gång ekonomi ut och business hem med samma flyg på samma datum (också på swiss.com)
Imorse Tisdag 24 september frågade jag swiss på facebook om hur lång tid återbetalningen skulle ta då jag inte fått nån "refund notice" på mailen för den gamla biljetten.
Fick till svar att vänta lite medan han undersökte, och som av ett trollslag kom mailet och fick till svar att då biljetten inte avbokats i tid skulle jag få åter ca 3000SEK av 18000SEK.
Ringde då HK-kontoret och undrade vad som hänt, fick där prata med en trevlig kvinna som
förklarade att det inte fanns några som helst records av mitt samtal.
Undrade även _vem_ som avokat biljetten idag 24september om jag nu inte gjort det 20 september....
Nu väntar jag på svar från Swiss facebook vad som gått snett.
Känns ju sådär att bli blåst på 15000SEK...
Är bra sugen att nyttja 24h ångerrätten igen nu för biljett 2 och boka annat bolag ifall Swiss inte löser detta på ett smidigt sätt!
Torsdagkväll 19 september bokade jag en biljett åt fru henke12 ARN-HKG-ARN med Swiss i Businessclass i slutet av Oktober för ca 18000SEK på Swiss hemsida.
Morgonen efter visade sig det dock att det var lite för tidigt att boka då frun inte fått sitt schema fastställt.
Kom då på att Swiss borde ha 24h öppet köp som de flesta europeiska bolagen,
Jodå! Jajjamen, Swiss erbjuder 24h öppet köp (med några små passusar som inte var tillämpliga dock) Perfekt!
Fredag eftermiddag 20 september ringde Swiss kontor i Hong Kong för att boka av,
Inga problem, däremot bad agenten mig själv gå in på swiss.com och fylla i ett refundformulär då hans avdelning inte kunde göra återbetalning i annan valuta! Men biljetten var nu avbokad! Ingen stress att fylla i formuläret men som mitt motto lyder;
"Om det är nåt som ska göras, vad är det för fel på nu?" Gjorde det på en gång!
Sagt och gjort, allt frid och fröjd.
Helgen gick och schemat fastställdes så Måndag 23 september bokade jag en ny biljett,
Denna gång ekonomi ut och business hem med samma flyg på samma datum (också på swiss.com)
Imorse Tisdag 24 september frågade jag swiss på facebook om hur lång tid återbetalningen skulle ta då jag inte fått nån "refund notice" på mailen för den gamla biljetten.
Fick till svar att vänta lite medan han undersökte, och som av ett trollslag kom mailet och fick till svar att då biljetten inte avbokats i tid skulle jag få åter ca 3000SEK av 18000SEK.
Ringde då HK-kontoret och undrade vad som hänt, fick där prata med en trevlig kvinna som
förklarade att det inte fanns några som helst records av mitt samtal.
Undrade även _vem_ som avokat biljetten idag 24september om jag nu inte gjort det 20 september....
Nu väntar jag på svar från Swiss facebook vad som gått snett.
Känns ju sådär att bli blåst på 15000SEK...
Är bra sugen att nyttja 24h ångerrätten igen nu för biljett 2 och boka annat bolag ifall Swiss inte löser detta på ett smidigt sätt!