Senaste nytt

Swiss - automatisk ändring av säte?

Tostarp

Medlem
Undrar om det finns någon på forumet som vet hur detta funkar och varför det görs?

Hade en revenue i C CPH-ZRH-BKK. Loggade in ca tio dagar innan och valde säte. Familj, så jag valde alla på samma rad. Ca tolv h innan flight så kommer ett mall om 'Seat changed' på CPH-ZRH. Efter inloggning kunde jag inte få fram något info om nya säte. Vi får sitta på originalsätena CPH-ZRH (?!!) men i Zürich får vi helt nya säten och det är ta mig fan i varsin hörna av den stora kabinen. Observera att ingen equipment-change har skett på någon av delsträckorna.

VEM eller VAD är det som triggar detta 'Tetris-spel'? Alla har ju förmodligen varit inne och bokat ett säte?? Jag frågade Pursern varför det blir så här och han svarade (vad som såg sanningsenligt ut?) att han hade absolut ingen aning men att det ofta blir så här! Resultatet är ju bara att ingen får det säte som dom har bokat =》alla missnöjda.

Jag kommer naturligtvis lämna in en klagan då det sabbade vår (tämligen dyra) semesterresa.

Någon som vet?
 

palmen

Moderator
Your guess is as good as mine...

Ibland händer det att flygbolag "av misstag" ändrar plan och det då blir hela havet stormar, och sen rättar man tillbaka till rätt plan och då har ingen sina säten.

Finns säkert 100 andra grejer som kan inträffa också som ingen av oss varken kan bekräfta eller dementera.

Självklart är ett klagomål helt ok att skicka in. Men jag hade nog undvikit att säga att det förstördes er semesterresa. Om nu inte semestern bestod av att bara åka fram och tillbaka med vändande plan. Man bör vara saklig i sina klagomål och inte överdriva, större chans att man får gehör för sina klagomål då. Nämn gärna de faktiska problem detta medförde på flygen, det är relevant. Att semestern blev förstörd låter som en överdrift.
 

Tostarp

Medlem
Håller med att hela semestern blev naturligtvis inte förstörd. Det var mer ett sätt för mig att uttrycka mig.

Är lite i affekt också, då vi såg fram emot att sitta 'tillsammans' men fick sitta absolut längst ifrån varandra.

Vad som spär på är att just mitt säte var helt trasigt, mina hörlurar trasiga och purser/crew var trevliga men brydde sig inte så väldans mycket. Fick tvinga fram ett papper där dom intygade att sakerna var trasiga. Ska försöka claima på detta också...
 

JNH

Medlem
Vi hade liknande i somras. Hade 4 i rad i lilla kabinen när det ändrades flygplanstyp till a330. Vill på minnas det var 340 först.
Fick tag i 4 i rad igen innan avgång för vår del.
 

aikelo

Medlem
Jag råkade ut för detta med Austrian i oktober.
Blev flyttad från 2d och 2f till 2c och 2d.
Lustigt nog ombord så var vi 3 Pers på 4 rader business

Och nu hände det igen!
Lufthansa på onsdag ,flyttade från rad 2 D,F till gångsäten 2 C,D?

Varför flyttar LH gruppen en till mittgången helatiden.
Båda gångerna har jag rest på star alliance award.
 
Last edited:
Toppen