Senaste nytt

Svår reCAPTCHA på hilton.com

Big Birger

Medlem
Varje gång jag ska logga in på hilton.com måste jag via reCAPTCHA visa att jag inte är någon robot. Inga konstigheter. Det som är konstigt är att jag så ofta misslyckas med att identifiera vad som är vad på bilderna på just hilton.com.

Utan att överdriva är det 5-10 försök varje gång jag ska logga in. Är det inte suddiga bilder så att jag inte kan se om det är en buss långt i fjärran så är det trafikljus där det är oklart om det är själva lampan eller delar av ställningen som räknas.

Nedan är bara ett av alla misslyckade exempel. Missade jag att klicka i rutan näst längst ned till höger där det skulle kunna vara 1 cm av en kofångare?

Någon annan än jag som har samma utmaning att logga in?

upload_2022-4-5_13-11-23.png
 

KConny

Medlem
Om du ligger bakom en VPN eller ett delad publik IP-adress som kanske besökt sida ofta, så kommer du med större sannolikhet få besvara dessa.

Detta är Googles sätt att gratis få folk att träna deras maskiner på att identifiera ting från deras Google street view. Det betyder att rätt svar kommer vara det som andra människor har svarat. Därför gäller det att tänka som andra människor. Så om man tvekar på en ruta och tänker "tekniskt sett är det en bil även på denna ruta" så kommer de flesta andra inte ha tänkt så och därmed är det fel.

Svarar man fel för mycket rapporteras detta till Transportstyrelsen och ditt körkort dras in. :p
 

Palazzi

Medlem
Kör man Chrome så finns det add-ins som löser dessa automatiskt. Tror de automatiskt väljer tillgänglighetsvarianten med ljud, och sedan kör röstigenkänning för att lösa en Recaptcha. Hur mycket info dessa tillägg samlar in, och läcker, låter jag vara osagt. Det är dock rätt smidigt i stunden.
 

BjörnL

Medlem
Sedan denna tråd skapades har jag testat en ny strategi vad det gäller Hiltons recaptcha, att helt enkelt att ha lite återhållsamhet i hur snabbt jag klickar på kryssrutan. Min tanke var att systemet tror det är mindre chans att man är en bot om man inte klickar så snabbt. Och när jag gör så så tycker jag att jag blir godkänd direkt i 9 fall av 10. Jag väntar kanske 2 sekunder från att sidan laddats in helt innan jag klickar.

Ingen direkt vetenskaplig undersökning, det kan ju vara annat som ändrats under samma tid som påverkar utfallet också. Men jag har ibland testat att klicka snabbt igen och då kommer det alltid upp en bildfråga.
 
Toppen