Senaste nytt

Surfskole på Kuta (Bali) til barn - sprog?

LarsCph

Medlem
Vi skal til Bali til sommer og bor lidt forskellige steder, men blandt andet en uge på Sheraton Bali Kuta som helt enkelt var så godt sidst at vi er nødt til at bo der igen, og lidt længere denne gang end sidst.

Min søde datter på 7,5 år syntes det ser utrolig spændende ud at surfe og ville gerne prøve det - udfordringen er lidt at hun endnu ikke er rigtig god på engelsk. Jeg tænkte på, at det måske kunne lade sig gøre at finde en instruktør derude som taler et nordisk sprog - og måske der var nogen her på forummet som kender nogen derude?

Jeg har skrevet lidt med Odysseys Surf School og de har undervisning for yngre børn men på engelsk. De skriver at de jo kan bruge "simpelt" engelsk, hvilket måske kan fungere, hun har trods alt engelsk i skolen og kan lidt.

Men er der tilfældigvis nogen som kender en derude som taler svensk eller dansk?

Första gången jag tog surflektioner var i Fortaleza i Brasilien. Stället hade en stor skylt där det stod "We speak your language!". Jag hade ju ingen större illusion om att de faktiskt skulle prata svenska, men tänkte att det kanske åtminstone skulle funka bra med engelska. I detta fall visade det sig dock att vad de egentligen borde ha skrivit på skylten var "We speak your language - if your language is Portuguese!".
Det funkade trots detta hyfsat bra, för i mångt och mycket så handlade ju undervisningen inte om långa föreläsningar, utan mest om att praktiskt visa hur man skulle göra.

I ditt fall så beror det nog mycket på din dotters personlighet och om du tror att hon tycker att det kommer att vara jobbigt att inte förstå allt som sägs, eller om hon är OK med att kommunicera med kroppsspråk osv.
Kanske du till och med kan använda detta som en morot för henne att lära sig lite extra engelska under de månader som är kvar fram till resan.

@Thornado - tak for input. Du har nogen gode pointer, tak for det. Og det kan i virkeligheden sagtens være at du har ret, at fordi det er mest praktisk så betyder det ikke så meget. På ét tidspunkt er man jo også nødt til at turde og prøve en fremmesprod af som man ikke er mester til :)

Jeg har kontakt med Ardy nu - og det virker til at det er præcist hvad vi søger. Jeg har booket undervisning til min datter nu når vi er i Kuta til juli og skal prøve at huske at opdatere tråden her efterfølgende :)

Hoppas att det går bra!
Min dotter blir 4 år i sommar, och jag hoppas att hon också vill prova på att surfa om nåt år.
Vi kommer också att vara Kuta eller Legian i några dar i juli, på väg till Lovina.

Toppen